Någon som ligger på några av dessa gamla Italerimodeller?
Ni vet kanske med er att ni aldrig kommer att bygga dem då det kommit bättre byggsatser från andra tillverkare. De bara ligger och tar plats men man slänger ju av princip inte modeller, och kanske har ni funderat på att sälja men tvekat då ni kanske tror att ingen är intresserad av dessa "reliker".
Skämt åsido, jag är ingen pansarexpert men byggde dessa i min gröna ungdom och fick en ide att de hade varit kul att bygga dem igen. Så har ni ingen användning för dem själv köper jag gärna till rimligt pris. (Där det är aktuellt är även Zvezda:s utgåvor intressanta)
Skalan är 1/35 och de jag söker är:
Hetzer
Pz.Kpfw.1
Semovente
M 13/40
Hör gärna av er på gorni@lsn.se
Ha de bra!
Köpes: äldre Italerimodeller 1/35. t.ex. Hetzer m.fl.
Köpes: äldre Italerimodeller 1/35. t.ex. Hetzer m.fl.
Göran Nilsson Söderholm
Re: Köpes: äldre Italerimodeller 1/35. t.ex. Hetzer m.fl.
Göran, du har god smak!
Dessa gamla Italerimodeller är riktigt bra för sin ålder, betysligt bättre än samtida modeller från Tamiya. Italeris modeller var betydligt bättre detaljerade, bara en sådan sak som att banden var detaljerade på båda sidorna...Isf kommer dom med till den stora Swappen i Tylösand.
Öken-Erik
det är möjligt att jag har en del i mina gömmo.
Öken-eriuk
Dessa gamla Italerimodeller är riktigt bra för sin ålder, betysligt bättre än samtida modeller från Tamiya. Italeris modeller var betydligt bättre detaljerade, bara en sådan sak som att banden var detaljerade på båda sidorna...Isf kommer dom med till den stora Swappen i Tylösand.
Öken-Erik
det är möjligt att jag har en del i mina gömmo.
Öken-eriuk
-
En lustig detalj som Eriks tycks förtränga är att med Panzer I så medföljer ett galler för ljuddämparen som är gjort av samma material som banden, och med samma tjocklek.
Janne Nilsson
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Men om vi bortser från det vi förträngt så var det ju bra modeller. Jag byggde deras Jagdpanzer 1 för 100 år sedan. Mycket trevligt bygge, om man inte kikar på banden med skägg osv osv
Tack för komplimangen Erik! Då är du och min fru överens, hon brukar också påtala att jag har god smak
Jag har ett påtagligt minne att jag tyckte framför allt Pz.Kpfw. 1:an var fantastiskt detaljerad. Mitt jämförelsematerial var i och för sig gamla Airfix flyg och nyare Matchbox flyg.
Jag minns också det där skyddsgallret och att det var nästan omöjligt att limma dit det...
Hetzer:n minns jag bara för att jag tyckte den var, som man säger i Eslöv, döfräck!
Byggde även deras Pz.Kpfw lV:a, kul även den. När jag skulle måla den i sandkamo så la min första färgspruta av så jag hann aldrig få färgen att täcka den grå plasten helt. Detta visade sig på modellen som en av omständigheterna påtvingad preeshade, min första och enda på många, många år
Kul med nostalgi, eller hur...
När det gäller min efterlysning verkar jag fått napp på alla utom Semoventen, synd för den verkar döfräck...

Jag har ett påtagligt minne att jag tyckte framför allt Pz.Kpfw. 1:an var fantastiskt detaljerad. Mitt jämförelsematerial var i och för sig gamla Airfix flyg och nyare Matchbox flyg.
Jag minns också det där skyddsgallret och att det var nästan omöjligt att limma dit det...
Hetzer:n minns jag bara för att jag tyckte den var, som man säger i Eslöv, döfräck!

Byggde även deras Pz.Kpfw lV:a, kul även den. När jag skulle måla den i sandkamo så la min första färgspruta av så jag hann aldrig få färgen att täcka den grå plasten helt. Detta visade sig på modellen som en av omständigheterna påtvingad preeshade, min första och enda på många, många år

Kul med nostalgi, eller hur...
När det gäller min efterlysning verkar jag fått napp på alla utom Semoventen, synd för den verkar döfräck...
Göran Nilsson Söderholm