Desperat Afrikabyggare söker Airfx Buccaneer i 1/48

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Desperat Afrikabyggare söker Airfx Buccaneer i 1/48

Inlägg av Lars Befring »

i princip oavsett skick...

Gärna en S2

Hämtar helst personligen i Stockholmsområdet, eller på GGG nästa helg

/L
Senast redigerad av Lars Befring den 02 jul 2013, 22:05, redigerad totalt 1 gånger.
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Björn Fransson
Kontakt:

Re: Airfx Buccaneer i 1/48 köpes

Inlägg av Björn Fransson »

Tja... Det finns ju en på den omdiskuterade "Trött på plastplan"-listan, om du vågar...

Själv väntar jag fortfarande på leverans, men hoppas på att det senaste budet om leverans nu i veckan också är det som kommer att gälla. Skulle det vara så kanske attraktiviteten hos den inte helt lättåtkomliga Buccaneeren ökar något. Funderade en stund på den jag med, men kände att jag redan har nog med elefantprojekt i stashen. ;)
Lars Befring

SÖKES: Airfix Buccaneer i 1/48 köpes, hittelön!!!

Inlägg av Lars Befring »

Ingen som har en i hyllan och vill bli av med den??????

som sagt, eftersom jag börjar bli en aning aning supersugen på en SAAF-fågel, betalar jag bra (även för en eventuellt påbörjad)

ps! det ryktas om att Kittyhawk håller på med en... lycka till med att bli av med dom gamla Airfixarna då!!!!!!
Sten Ekedahl

Re: Desperat Afrikabyggare söker Airfx Buccaneer i 1/48

Inlägg av Sten Ekedahl »

Om du skippar leksaksskalan 1/48 :twisted: så är det lite lättare att hitta modeller i Guds skala 1/72, även om ingen av dem är någon höjdare. CMK:s resinsats är visserligen den bästa av dem, men den är inte någon av deras bättre alster. :(
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

det ligger nåt litet å skräpar på bordet redan.... jag tror att det är en Airfix Buccaneer i 1/72 men normalt sett är sånt där småskaligt bjäfs inget för mig =)

men skämt åsido... såååå hemsk är den inte Airfixen....
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Lars Befring skrev:men skämt åsido... såååå hemsk är den inte Airfixen....
I mitt tycke är Matchbox faktiskt bättre.
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Björn Fransson
Kontakt:

Inlägg av Björn Fransson »

Sten Ekedahl skrev:
...vilket ju visar hur illa läget är. Men med tanke på Airfix nya inriktning och att de också uttalat att de upplever att det största intresset just nu är kring jetflyg från kalla kriget i allmänhet och för deras del brittiskt dito i synnerhet, är nog inte en ny Buccaneer helt utesluten de närmaste åren. Frågan är bara i vilken skala? För nu när de bockat av Lightning, Harrier, Sea Vixen (i alla fall i 48), Vampire och snart även Javelin i 1/48, är det snart bara Buccaneeren kvar. Om inte jaggan hinner före, men där känns utbudet på marknaden trots allt något bättre. Har dessutom för mig att jag läste om ett uttalande från någon på Airfix som pekade i en riktning som skulle kunna börja på B... Vi håller tummarna!
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

det där året Arfix hade med sig en 1/48 Vulcan (från Aeroclub, dom grisarna!) lämnade ju ekon ifrån sig på forum i flera år!!!

kort sagt borde dom fatta att allting brittiskt går att sälja och att det finns en vurm för kalla kriget!!!!

Go Arfix Go!

/L
Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

btw!

ÄNGLAR FINNS! TACK!!!!!
Sten Ekedahl

Inlägg av Sten Ekedahl »

Björn Fransson skrev:
Sten Ekedahl skrev:
...vilket ju visar hur illa läget är. Men med tanke på Airfix nya inriktning och att de också uttalat att de upplever att det största intresset just nu är kring jetflyg från kalla kriget i allmänhet och för deras del brittiskt dito i synnerhet, är nog inte en ny Buccaneer helt utesluten de närmaste åren. Frågan är bara i vilken skala? För nu när de bockat av Lightning, Harrier, Sea Vixen (i alla fall i 48), Vampire och snart även Javelin i 1/48, är det snart bara Buccaneeren kvar. Om inte jaggan hinner före, men där känns utbudet på marknaden trots allt något bättre. Har dessutom för mig att jag läste om ett uttalande från någon på Airfix som pekade i en riktning som skulle kunna börja på B... Vi håller tummarna!
Ja, det finns hur mycket som helst för Airfix att ta tag i när det gäller kalla kriget. En ny Lightning i 1/72 kommer ju tack och lov senare i år. Men jag säger bara Venom... please? :roll:
Sten Ekedahl
Rule Britannia!
Skriv svar