Med tanke på Vampire 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Inlägg: 616
Blev medlem: 09 mar 2012, 22:19
Namn: Robert Bergwall
Ort: Linköping/Hammarstrand

Med tanke på Vampire 1/72

Inlägg av bergwall »

Hej,
Ja när man talar om trollen, det verkar vara svårt att inte föregås i den här branchen. Jag har jobbat med J 28 ett tag och fick faktiskt dekalerna från tryck idag. Från början hade jag tänkt inkludera J 28 A och B på samma ark men eftersom jag även förbereder ett ark i 1/48 så ville jag använda samma instruktioner. Det borde ju dock innebära att J 28A får tryckas separat, kanske tillsammans med J 28C-1/C-2. Det ligger nog dessvärre ganska långt fram i tiden eftersom jag inte har ett dyft beträffande J 28C. Lilla problemet med dekalerna som jag fick idag är att de saknar färdiga instruktioner. De som ändå är intresserade får givitvis köpa dem utan instruktioner så länge (drar av 10 kr), det går då bra att skriva ett mail (det går inte klicka på någon Paypal-länk på hemsidan).

Jag fick inte till några bra bilder på arket just nu, så ni får hålla till godo med instruktionerna, som dock saknar en sista polering.
Bild
Bild
Bild

Kan passa på att tacka Björnar Norås (i Norge) eftersom det är hans grundritning till Vampire som jag använt.

Rutorna över luftbromsar och luftintag är anpassade till A-models Vampire och CMR:s dito. jag kommer förresten även kunna erbjuda CMR:s modell med dessa svenska dekaler i lådan.

Återkommer när allt är klart..

Hälsningar
Robert
rbdstudio.se
Senast redigerad av bergwall den 03 feb 2013, 16:19, redigerad totalt 2 gång.
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

cockpitbilder

Inlägg av Björn B »

Tog en del bilder på "vampyrtränar'n" hos Svedinos:
http://s456.photobucket.com/albums/qq28 ... 20Trainer/
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Airfix två "svenskar" släppta

Inlägg av Björn Fransson »

Robert... Vad ska man säga? Och flottiljvapnen dessutom! Makalöst! Vad skulle vi svenskbyggare göra utan dig? :D
Mats Averkvist
Inlägg: 991
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:24
Ort: Strömsnäsbruk
Kontakt:

Re: Airfix två "svenskar" släppta

Inlägg av Mats Averkvist »

Ser fram mot J 28 A från F 13 med de engelska texterna och de röda "inte trampa här-rutorna" !
Skriv svar