Ges bort: Gammal diormabas 1:48

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Ges bort: Gammal diormabas 1:48

Inlägg av Morgan »

Jag måste dessvärre inse att 1:48 inte alls är min skala och att det tänkta arbetet med att bättra på det här dioramat, som från början inte alls var planerat som eller ens tänkt att bli ett diorama, inte alls kommer att äga rum. Det fanns även en Jeep till det här dioramat, men den gick dessvärre sönder i en liten olycka hemma, därav den gröna "överflödiga", liggande figuren.

Jag hade bl.a. tänkt att investera i lite palmträd osv. för att ge dioramat lite mer liv.

Därför så ger jag bort min dioramabas till den som känner att "Den där dioramabasen har potential! Den där kan jag bygga vidare på och göra något ännu finare av!". Marston Matting-plattan har 8 borrade småhål för att hålla figurerna samt Boomerang-planets landningsställ på plats och går säkert att täcka över och dölja på ett fint sätt eller använda till andra figurer och fordon.

Mässingskylten kommer från https://skyltmax.se/ och är deras standardmässingskylt med två skruvar.

Mottagaren betalar i såna fall bara frakten.

Figurerna behåller jag sannolikt för användning i något mindre och enklare scenario och flygplanet som övningsmålningsobjekt.

Skriv gärna även ett svar i tråden om du är intresserad av dioramabasen.

Vänligen, Morgan
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Ges bort: Gammal diormabas 1:48

Inlägg av Morgan »

Ändrar mig.

Jag tänker skala ner dioramat till att få plats på en mindre yta istället för att helt göra mig av med vad som är en bra basplatta att arbeta vidare med.

Tråden kan stängas.

Vänligen, Morgan
Morgan
Inlägg: 219
Blev medlem: 09 jan 2022, 13:19

Re: Ges bort: Gammal diormabas 1:48

Inlägg av Morgan »

Av ett gammalt diorama blir det två nya dioramor i skala 1:48 samt en bit som jag sparar för framtida behov.

Bättre att återanvända än att slänga helt och hållet.

Vänligen, Morgan
Skriv svar