"Motorhuven" till en Airfix P-51D i 1/72...

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
Snussugen

Re: "Motorhuven" till en Airfix P-51D i 1/72...

Inlägg av Snussugen »

De gånger jag bett om en ny del vill de att man betalar frakten som låg runt hundralappen, oavsett storleken på delen.

Men vem vet, de kanske har ändrat på det. Kolla upp det och informera oss. :)
Live & let dry.
Andre B.
Namn: Andre

Inlägg av Andre B. »

Vad jag förstått på andra forum så är "sprue service" rörande enskilda delar gratis när det rört sig om reklamationer. Men när det handlat om något annat så har man fått betala för det. Läste något om det på Britmodeller för ett tag sedan...

I det här fallet så är det nog billigare att köpa en ny P-51D och slakta än beställa valda delar. Men det hela var mest en tanke på att få till motorhuven på en annan Mustang jag har ifall jag skulle slipa igenom plasten. Men förmodlgen mallar jag av Arfix modellen och slipar ner det som behövs. Är det så att jag slipar igenom så får jag väl spackla upp motorhuven. Det finns ju lite gränser för vad man kan göra med en modell och fortfarande säga att det är en... *s*

Mvh. Andre
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
blomske

Inlägg av blomske »

Beställde ifrån deras spare service förra våren. Detta svaret fick jag.
We have the spares that you have requested.
We would ask for a payment of £ 4.00 POUNDS STERLING towards the cost of the spare and the P+P. Betalning via telefon med VISA/MC eller med internationell check som skickas till England. Tänkte först inte fullfölja pga det, men delarna (propeller till deras Bf109E 1/48 som katten tyckte skulle vara på golvet och inte i hyllan + huven till en Spitfire och fick hela stansen med en extra del) kom ca en vecka senare.
Vet Ej egentligen om jag hade behövt betala men ngn vecka senare ringde jag och betalade. Har ej kollat vad det samtet kostade.

MVH Lars-Göran
Skriv svar