Tråden om inredning till HKP4 gav mig en ide att göra en "Mönsterrulle" för att tillverka dom ljudisoleringsmattor som finns på insidan av Helikoptrar och vissa flygplan, ungefär som en Zimmerit-rulle fast för tygmönster:
Vad tror ni? och framför allt vilka dimensioner på mönster behövs?
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Det finns redan några för de som håller på med 28mm.
Bla päls finns.
Om man skapade en för ringbrynja och päls i 54mm skalan skulle det nog finnas en efterfrågan.
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Jag kan bara intyga vad Lars skriver, jag köpte denna rulle till mitt Hkp4-bygge,
och den fungerar perfekt. Jag använde mig av 1 mm förpackningsplast som jag
limmade alu-folie på. När limmet satt sig något, körde jag med rullen, och där satt mönstret.
Storlek på rutorna är 4 mm. Ett annat förslag är att baka ut Milliput och köra rullen på det.
Kan nog också fungera, men jag tror att risk finns att man förstör mönstret när man hanterar
resultatet.