Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes
-
- Kontakt:
Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes
Inte det vanligaste objektet för mig...
Men har någon en sådan liggandes (ensitsaren) är jag intresserad.

Re: Hobbyboss Me 262 i 1/48 köpes
Verkligen!
Jag har inte en Hobby boss, men jag har en enkelsits Tamiya. Skulle det fungera?
Jag har inte en Hobby boss, men jag har en enkelsits Tamiya. Skulle det fungera?
-
- Kontakt:
Tamiya är förstås alltid bättre än Hobbyboss. Men just i det här fallet behöver jag just en HB. Jag har nämligen köpt deras utgåva av den tjeckiska versionen Avia CS-92 som tvåsitsare. Dessvärre har Hobbyboss av någon märklig anledning skickat med BMW-motorerna till just denna, trots att den hade Jumo-motorer som nästan alla andra. Min tanke är därför att införskaffa en ensitsare, sno motorerna därifrån och ta BMW-motorerna till ensitsaren och bygga någon av de fåtal prototyper som hade just dessa.Henrik R skrev:Verkligen!
Så tack ändå, men som sagt: För en gång skull är Hobbyboss att föredra framför Tamiya. Förmodligen enda gången någonsin.

Om man kan bortse från nitarna (eller spackla
) så är 262orna toppenfina!

-
- Kontakt:
Ja, den ser väldigt fin ut i lådan. Sannolikt bra passform också, just det är ju sällan problemet med Hobbyboss.