CLEAR ACRYLIC ROD
Re: CLEAR ACRYLIC ROD
Tack. Tror det ska skära vid en vinkel. Vi får se. Tack för tipset.
Kolla in på Akriform men minimum order är 1000:- kr. Jag kommer inte att beställer grejor för 1000:- Finns det nåt annat hobby affär som har detta?
Slöjddetaljer verkar också ha det: http://www.slojd-detaljer.se/kategorier ... ng-pid1747
-
Det verkar vara nytt, visste inte om det.tiking skrev:Kolla in på Akriform men minimum order är 1000:- kr. Jag kommer inte att beställer grejor för 1000:- Finns det nåt annat hobby affär som har detta?
Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Björn B skrev:Slöjddetaljer verkar också ha det: http://www.slojd-detaljer.se/kategorier ... ng-pid1747
Tack o tack. Lite dyrare än Akriform men om man måste köpa minst 1000:- grejor då är det billigt.

Jag vet ej hur det var innan, men det stod på ett fönster när jag skulle kolla på varukorg i alla fall.Janne Nilsson skrev:Det verkar vara nytt, visste inte om det.tiking skrev:Kolla in på Akriform men minimum order är 1000:- kr. Jag kommer inte att beställer grejor för 1000:- Finns det nåt annat hobby affär som har detta?
Janne Nilsson
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
CA fungerar med akryl och formar dessutom en genomskinlig fog. Men det kan vara en fördel att du applicerar tillräckligt med CA på stavens snittyta som du ska limma så att limmet pressas ut över hela fogytan, annars så får du en ojämn limfog som kommer att synas ute mot kanterna.
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
OK. Tack för tipset.Urban Gardini skrev:CA fungerar med akryl och formar dessutom en genomskinlig fog. Men det kan vara en fördel att du applicerar tillräckligt med CA på stavens snittyta som du ska limma så att limmet pressas ut över hela fogytan, annars så får du en ojämn limfog som kommer att synas ute mot kanterna.
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Träna så du vet vilken mängd som är lämplig så att det inte blir så att du pressar ut utanför. En fördel med mer CA än en liten dutt är ju också att viskositeten är bättre och att limmet inte nyper på en gång utan först när du pressar till.
Modellbyggare gör det med modeller.
Urban Gardini skrev:Träna så du vet vilken mängd som är lämplig så att det inte blir så att du pressar ut utanför. En fördel med mer CA än en liten dutt är ju också att viskositeten är bättre och att limmet inte nyper på en gång utan först när du pressar till.
Oj Oj!!! Det är inte bara, eller hur?