CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSER
-
- Namn: Urban Gardini
- Kontakt:
Re: CARL ANGÅENDE MIN MODELLUTFÖRSÄLJNING OCH SENA LEVERANSE
Inte är det så att man blir glad över sånt här! Som jag känner det så är det ett privilegium att få handla mot faktura hos en del handlare men de här typerna som missbrukar förtroendet förstör ju för oss andra då det i slutänden kan leda till att handlarna helt slutar med att sälja mot faktura.
Max, H A inkasso kanske skulle vara något...
Modellbyggare gör det med modeller.
What is the color when black is burned? - Neil Young
What is the color when black is burned? - Neil Young
Instämmer helt, det är ett privilegium att vara rädd om.Urban Gardini skrev:Inte är det så att man blir glad över sånt här! Som jag känner det så är det ett privilegium att få handla mot faktura hos en del handlare men de här typerna som missbrukar förtroendet förstör ju för oss andra då det i slutänden kan leda till att handlarna helt slutar med att sälja mot faktura.
Om man råkar ut för att modeller inte kommit fram, då gäller det att man har rent samvete och inte har ett ryckte om att vara strulpelle eller att man lurar folk!
Hur ska handlarna lita på att kunder som uppger att de har förlorat ett paket verkligen har det?
Jag vet att Max har litat på kunders uppgifter om förlorade paket därför att man har haft rent mjöl i påsen!
Alla kan göra fel eller misstag, men då rättar man till det! Ibland kan man missa,eller glömma, datorbanker kan strula, men man rättar till det! När man får en påminnelse eller fråga, kontrollerar men uppgifterna och rättar till det, gäller både som kund och säljare!
Dessutom vet jag, efter strul som både Max och jag vill glömma, och som fick Max och mig att ifrågasätta DHL Sveriges kunskaper i svenska språket, att paketen går att spåra.........
Annat var det för 15 år sedan när ett paket från Max skickat med posten och dessvärre ospårbart aldrig kom fram.... Hur kul tror ni det var att som seriös kund ringa till Max och säga att de då ganska dyra prylarna aldrig kom fram......
Hur ska handlarna lita på att kunder som uppger att de har förlorat ett paket verkligen har det?
Jag vet att Max har litat på kunders uppgifter om förlorade paket därför att man har haft rent mjöl i påsen!
Alla kan göra fel eller misstag, men då rättar man till det! Ibland kan man missa,eller glömma, datorbanker kan strula, men man rättar till det! När man får en påminnelse eller fråga, kontrollerar men uppgifterna och rättar till det, gäller både som kund och säljare!
Dessutom vet jag, efter strul som både Max och jag vill glömma, och som fick Max och mig att ifrågasätta DHL Sveriges kunskaper i svenska språket, att paketen går att spåra.........
Annat var det för 15 år sedan när ett paket från Max skickat med posten och dessvärre ospårbart aldrig kom fram.... Hur kul tror ni det var att som seriös kund ringa till Max och säga att de då ganska dyra prylarna aldrig kom fram......
Jo, det finns anledning att misstro den som hävdar att varan aldrig kom fram.
Jag har handlat över 150 gånger på ebay, och hittills har alla beställningar dykt upp.
Runt hela världen och ned i min brevlåda utan problem! Det är fantastiskt när man tänker efter. Och från vissa säljare i Kina och Hongkong är t. o. m. fri frakt!
Fast hur dåliga DHL är vet jag inget om (halleluja!)
Jag har handlat över 150 gånger på ebay, och hittills har alla beställningar dykt upp.
Runt hela världen och ned i min brevlåda utan problem! Det är fantastiskt när man tänker efter. Och från vissa säljare i Kina och Hongkong är t. o. m. fri frakt!
Fast hur dåliga DHL är vet jag inget om (halleluja!)
Hittade det här inlägget från säljaren på forumet Scaleracers. Citerar det här eftersom det ligger i en forumdel som jag tror utomstående inte kan ta del av
StefanPga min depression raderade jag alla "jobbiga" mail från min gamla mail. Ni som beställt och betalat mig skicka vad ni beställt och era adresser till följande mailadress skall jag se till att få iväg era ordrar. vill ni ha något på "listan" utöver era ordrar (förutom 1:12 bilar) så skriv det med så får ni det gratis. Vill bara få förrådet tomt.
Hoppas han säljer av för att betala Max faktura 

Skulle vilja ha några av de tyska modellerna. Ju 188 är ju en favorit.
Polisanmäl detta kreatur. Han kör samma/liknande lurendrejeri på flera hemsidor:
http://skallerackers.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=11600
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=11836
Låt telefonerna gå varma.
http://skallerackers.se/forum/viewtopic.php?f=1&t=11600
http://www.e28.se/forum/viewtopic.php?id=11836
Låt telefonerna gå varma.

Live & let dry.
Hans finns på Facebook har det uppdagats på Skallerackers, det är förmodligen han med Chevy Chase som profilbild. Hans bild finns bland foton, titta gärna också på grupperna han är med i. Han tycker helt klart att andra skall göra rätt för sej i alla fall.......
Tydligen har ingen gjort en polisanmälan än i allaöfall.
Stefan
Tydligen har ingen gjort en polisanmälan än i allaöfall.
Stefan
Det verkar sjukligt; behöver antagligen hjälp av psykvården.