Dekaler J 28B Vampire 1/72

Här kan du köpa och sälja produkter, göra reklam, byta modeller och prylar.
Alla modellrelaterade försäljningar är välkomna
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Dekaler J 28B Vampire 1/72

Inlägg av bergwall »

Hej,
Jag slängde aldrig ut någon tråd om de nya J 28B Vampire-dekalerna i 1/72. De har funnits ett tag men det kanske är någon som missat dem.
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

För de som reagerar på flottiljnumret "20" så är det ett minne från att arket från början var tänkt att täcka även J 28A men det fick helt enkelt inte plats, men "20" glömdes kvar.

145 kr
Finns på rbdstudio.se

Hälsningar
Robert
robertlundin
Namn: Robert Lundin

Re: Dekaler J 28B Vampire 1/72

Inlägg av robertlundin »

Hej!
Snyggt som vanligt! En dum fråga men kan bygga Airfix tvåsitsare - med kanske någon mindre anpassning - med dessa dekaler?
Robert
/Robert Lundin
bergwall
Namn: Robert Bergwall

Re: Dekaler J 28B Vampire 1/72

Inlägg av bergwall »

Högst relevant fråga!

Jag har dessvärre inte Airfix-modellen, men om de har gjort geomtri över luftintag och klaff efter orginalet borde åtminsone (någon) dessa passa. Dessvärre så skiljer sig stencilering ganska mycket åt mellan dem. J 28C har mycket text på nospartiet som inte finns på det här arket. Jag TROR att sena J 28C även fick den mindre diametern av kronmärket på bommarna, 450 mm istället för 460 mm. Knappt märkbart men det kanske är någon som bryr sig?

Det finns över huvud taget en herrans massa små variationer i märkningen på Vampire och det är nästan omöjligt att kartlägga ett helt flygplan märkningsmässigt.

Hälsningar
Robert
Skriv svar