Rysk onlinetävling för svenskar! (Fullständiga regler s.2)
-
Rysk onlinetävling för svenskar! (Fullständiga regler s.2)
Kamrater!
Pavel, representant för modellbyggare i Ryssland, kontaktade föreningen om att anordna en onlinetävling för oss svenskar!
Pavel och hans kamrater har kört liknande tävlingar med bland annat sydafrikaner och britter, och går ut på att alla bygger modeller efter ett överenskommet tema. Efter ett par månader presenteras de färdiga resultaten med bilder på nätet, och vinnare utses.
Vi håller ännu på att utarbeta vissa detaljer kring det hela, men vårt tema blir "Franskt": Saker med franska märkningar, eller franskbyggda maskiner i utländsk tjänst. Startdatum blir 22:a april - lagom lång tid efter Open - och slutdatum den 30:e september.
Så småningom kommer Pavel att skicka reglerna författade på engelska, men redan nu kan ni börja fundera över franska saker att bygga!
Pavel, representant för modellbyggare i Ryssland, kontaktade föreningen om att anordna en onlinetävling för oss svenskar!
Pavel och hans kamrater har kört liknande tävlingar med bland annat sydafrikaner och britter, och går ut på att alla bygger modeller efter ett överenskommet tema. Efter ett par månader presenteras de färdiga resultaten med bilder på nätet, och vinnare utses.
Vi håller ännu på att utarbeta vissa detaljer kring det hela, men vårt tema blir "Franskt": Saker med franska märkningar, eller franskbyggda maskiner i utländsk tjänst. Startdatum blir 22:a april - lagom lång tid efter Open - och slutdatum den 30:e september.
Så småningom kommer Pavel att skicka reglerna författade på engelska, men redan nu kan ni börja fundera över franska saker att bygga!
Senast redigerad av Joakim Hultman den 20 apr 2017, 09:37, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Namn: Lars Befring
Re: Rysk onlinetävling för svenskar!
Det är väl ingen vettig människa som bygger franskt? Var la jag nu min Mirage IV?
-
Haha!
Klockrent, Lars! Finns det ingen typ Exocet eller något som du kan bygga?

Finns väl inga vettiga människor som bygger modeller heller.Björn B skrev:Det är väl ingen vettig människa som bygger franskt? Var la jag nu min Mirage IV?

Bilden blev snygg men varför är den ryska flaggan med i den?
-
- Namn: Lars Befring
jag uppfattade det som en landskamp och slängde ihop något =)
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Du har rätt. Glömde att det var en rysk tävling.
Tänk skåpbil i korrugerad plåt och massor av varianter som fodrar sågande för att få till.Björn B skrev:Det är väl ingen vettig människa som bygger franskt? Var la jag nu min Mirage IV?
Detta om något borde väl tilltala herrn.
/Anders
Jag tänkte strunta i detta först men kom på att jag har en Mirage 2000 i hyllan som behöver en motivationsknuff för att kunna byggas.
-
Jag har en 1/72 Dewoitine D.510 från Heller som riskerar att bli satt i kinesisk tjänst.