Föreningsresa till Estland
Föreningsresa till Estland
Vi brukar ju alltid göra en resa i österled för att tävla och nu har turen kommit till Estland, där vår vänförening Minimaailm arrangerar en utställning (utan tävling, dock) med samma namn på det berömda Sångarfältet. Datumen är 2017-05-27–28.
Resan kommer uppskattningsvis att kosta ca 1700 SEK/pers (fler deltagare ger billigare resa).
Intresserade ombedes anmäla sig till mig senast 2017-03-01. Meddela mig också hur många – eller snarare, hur stora – modeller du avser att ta med, så att jag kan boka bordsutrymme.
Resan kommer uppskattningsvis att kosta ca 1700 SEK/pers (fler deltagare ger billigare resa).
Intresserade ombedes anmäla sig till mig senast 2017-03-01. Meddela mig också hur många – eller snarare, hur stora – modeller du avser att ta med, så att jag kan boka bordsutrymme.
-
Re: Föreningsresa till Estland
Jag hänger på!
Bygger ju i 1/72, så jag behöver inget större utrymme. Men jag återkommer senare med en mer exakt uppskattning.
Bygger ju i 1/72, så jag behöver inget större utrymme. Men jag återkommer senare med en mer exakt uppskattning.
Japp, jag hänger också på. Kan alltid ta med lite JU87 (1:72). Blir nog max 5 om det ska gå att bära till och från båten.
Några mer än 5 Stukas borde du orka ta med.
Se denna bild från vår Riga-resa 2013.

Se denna bild från vår Riga-resa 2013.

Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
OK då, 15 st.
Får väl snickra ihop några våningsdelare till lådor som är höga för då blir det enklare att bära.

Då beställer jag en kvadratmeter åt dig dåhanfeh skrev:OK då, 15 st.![]()

Så klart.Tankman skrev:Jag o Lisa vill åxå åka med!

Superpreliminärt kan jag tänka mig at följa med, beror på hur livet gestaltar sig i maj.
Stellan Schroeder Englund
Påminner om att jag vill ha anmälningar senast 2017-03-01, sen gör jag bokningen.