Modellhelg på Sjöhistoriska museet 2017-02-04–05
Modellhelg på Sjöhistoriska museet 2017-02-04–05
Nu är det snart dags för vinterns modellhelg på Sjöhistoriska museet. På grund av sin populäritet är den i år utsträckt till hela helgen. Vi visar upp färdiga och pågående byggen som vanligt och förvirrar Stockholms maritimt inriktade allmänhet med farkoster som inte alltid är allom bekanta.
Jag behöver nu veta:
* Vilka vill delta? (Det är OK att delta bara endera dagen.)
* Av dem som inte kan vara på plats, vilka har modeller som vi kan låna till utställningen?
* Vilka behöver parkeringsplats? (Obs! Det är begränsat med parkeringsplatser, så alla kan inte komma i egen bil.)
Meddela mig senast 2017-01-07.
Jag behöver nu veta:
* Vilka vill delta? (Det är OK att delta bara endera dagen.)
* Av dem som inte kan vara på plats, vilka har modeller som vi kan låna till utställningen?
* Vilka behöver parkeringsplats? (Obs! Det är begränsat med parkeringsplatser, så alla kan inte komma i egen bil.)
Meddela mig senast 2017-01-07.
Re: Modellhelg på Sjöhistoriska museet 2017-02-04–05
Jag vet ännu inte hur det kommer se ut i skolan runt dessa datum, men jag skulle preliminärt ändå anmäla mig.
Modeller med maritimt tema har jag också som jag kan ta med mig.
/Gabriel
Modeller med maritimt tema har jag också som jag kan ta med mig.
/Gabriel
-
Jag anmäler mig preliminärt för båda dagarna, och tar med ett par farkoster till vitrinen.
-
- Namn: Lars Befring
Jag kommer om det behövs
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Jag kommer båda dagarna och tar med landstigningsbåt. Om jag ska ta med airbrush, dukar, roll-ups, mm från förrådet så måste jag få P-tillstånd.
Kan även ta med påbörjad ångare Bohuslän om jag åker bil.
Kan även ta med påbörjad ångare Bohuslän om jag åker bil.
Förutom att du är älskad för den du är, är du dessutom vår effektivaste medlemsvärvare, så du är så välkommenLars Befring skrev:Jag kommer om det behövs

Senast redigerad av kai den 06 jan 2017, 14:37, redigerad totalt 1 gånger.
Skicka mig regnumret så fixar jag tillstånd.hanfeh skrev:Jag kommer båda dagarna och tar med landstigningsbåt. Om jag ska ta med airbrush, dukar, roll-ups, mm från förrådet så måste jag få P-tillstånd.
Så, nu till helgen bär det av!
Ni som inte sitter med och bygger, kom och hälsa på, Sjöhistoriska är alltid värt ett besök!
Ni som inte sitter med och bygger, kom och hälsa på, Sjöhistoriska är alltid värt ett besök!
Ser fram emot detta!
Jag har ett problem med att tolka vad maritima modeller innebär. En tanke var att ta med min pågående Tp 4 att snickra lite på. Nu ska den ju byggas i utförandet med skidor, men då den på somrarna hade pontoner (och landade på frusna sjöar under vintern) är min uppfattning att den är tillräckligt maritim för Sjöhistoriska. Eller har jag fel?
/Gabriel
Jag har ett problem med att tolka vad maritima modeller innebär. En tanke var att ta med min pågående Tp 4 att snickra lite på. Nu ska den ju byggas i utförandet med skidor, men då den på somrarna hade pontoner (och landade på frusna sjöar under vintern) är min uppfattning att den är tillräckligt maritim för Sjöhistoriska. Eller har jag fel?
/Gabriel
-
Om du känner att du kan sitta och bygga på den utan att skämmas så är det väl okej.