IPMS Stockholm på SciFi World!

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
kai
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

IPMS Stockholm på SciFi World!

Inlägg av kai »

Eftersom 08-Open 2017 har sf-tema, kommer vi att delta på SciFiWorld på Älvsjömässan 10–11 december och ställa ut modeller och sitta och demobygga som vi brukar.
Intresserade deltagare, med modeller och/eller närvaro, meddela mig!
Stellan
Kontakt:

Re: IPMS Stockholm på SciFi World!

Inlägg av Stellan »

Och nåde den som demobygger annat än sci fi?
Stellan Schroeder Englund
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

Jag har hört talas om detta. Visste inte att sånt fanns här i Sverige. Nu är jag sugen att åka ditt. Är det fullt pakat mmed folk eller? Finns det många som ställe ut deras modeller från runt om i världen?
Charles King

Inlägg av Joakim Hultman »

tiking skrev:Är det fullt pakat mmed folk eller? Finns det många som ställe ut deras modeller från runt om i världen?
Det brukar vara mycket folk på mässan, i synnerhet på lördagen. Stundtals kan det kännas packat i vissa sektioner av lokalen.

Det har hänt att enstaka modeller har ställts ut, men det har utgjort en liten promille av mässan. Detta blir första gången som modeller/modellbyggare får en egen liten yta på evenemanget.
Janne Nilsson

Inlägg av Janne Nilsson »

Som Joakim skriver så har det varit väldigt lite fokus på modellbygge om ens något? Det har varit mycket fokus på kändisar på nedgång, samlarsaker och kuriosa. På senare tid har reenactment/cosplay börjat få stort utrymme. Även Rollspel och serier tillhör numera utbudet.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
kai

Inlägg av kai »

tiking skrev:Jag har hört talas om detta. Visste inte att sånt fanns här i Sverige. Nu är jag sugen att åka ditt.
Ja! Jag hade tänkt specifikt på dina modeller från senaste 08-Open men fruktade att det vore för långt för dig att åka. Orkar du så får du hemskt gärna komma och hänga med oss. :-)
tiking
Kontakt:

Inlägg av tiking »

kai skrev:
tiking skrev:Jag har hört talas om detta. Visste inte att sånt fanns här i Sverige. Nu är jag sugen att åka ditt.
Ja! Jag hade tänkt specifikt på dina modeller från senaste 08-Open men fruktade att det vore för långt för dig att åka. Orkar du så får du hemskt gärna komma och hänga med oss. :-)
Tack för det Kai. Det skulle var kul att se lite sci-fi modeller på plats. Ska åka med familjen sista dan.
Charles King

Inlägg av kai »

Påminner om SciFiWorld. Är det några fler än de som redan anmält sig (och som jag skickat mail till) som vill delta, personligen och/eller med utställda modeller?
De som inte har möjlighet att delta personligen kan lämna in modeller vid månadsmötet 2016-12-06, så fraktar vi dem till Mässan och tillbaka. Det fungerade väldigt bra vid Hobbymässan, så vi litar på den metoden.
Lars Befring
Namn: Lars Befring

Inlägg av Lars Befring »

Jag skulle kunna tänka mig och sitta och vara trevlig om det skulle behövas
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
kai

Inlägg av kai »

Du är så välkommen! Har du något kul sf-tematiskt att visa upp också, en sjömålsrobot eller nåt, kanske?
Skriv svar