Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av Stellan »

Sedan en tid tillbaka brukar sista månadsmötet även vara köp-byt-sälj-möte där det finns fina möjligheter att sälja/köpa sig lycklig till goda priser. Dock kanske det kan bli lite mycket med både småtävlandet, snacket, det grymma fikat och alla julkramar OCH kartongskyfflandet.

Nu gör vi nu ett försök att låta byggmötet lördagen den 22 november även ta formen av KBS-möte.

Lokalen öppnar som vanligt 10.00 med byggmöte. Från 14.00 så är det sålunda även KBS som gäller. Med den sena starten hoppas vi att ni som vill handla på stan, familjepyssla eller rent utav arbeta lite på en lördag, även ska kunna delta i styrénfrossan på eftermidagen. Så, rensa era vrår därhemma på sådant ni önskar bli av med och fyll pluskorna med kosing så hjälps vi åt att bringa reda åt varandra.

Välkomna!
Senast redigerad av Stellan den 21 nov 2014, 09:11, redigerad totalt 3 gång.
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av Stellan »

Glöm inte bort lördag den 22 november då det som tidigare nämnts är kombinerat byggmöte och KÖP-BYT-SÄLJ-möte som gäller. Ni har alltså en och en halv vecka på er att gå igenom era lager och rensa. Var generösa mot er själva och alla andra nu.
Stellan Schroeder Englund
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av easy_company »

Hej!
Jag har nu planerat in 22 november och kommer som nybliven medlem då jag betalade in medlemsavgiften idag och jag ser fram emot att äntligen få träffa er IPMS Stockholmare!
/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av Stellan »

Henrik, du är varmt välkommen, o du nybakade medlem!
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av Stellan »

Vi har fått en rejäl samling Aeroplane Monthly till skänks samt en handfull Ospreyböcker med bl. a Spitfire. Mer läsning än vad man förmår med alla underbara artiklar om precis allt som håller sig i luften eller har kommit ned permanent... Välkomna att förgylla julledigheten med en näve tidningar sålunda.

Å min egen sida så har jag rensat ut en trave modeller, bl a en hög med Vietnamanknytning (påpassligt nog inför 08 Open-temat för nästa år). Hoppas att många kommer med sina välfyllda kassar för avyttring.

Rejält varmt välkomna allesamman att njuta några timmars byggmöte, modellshopping samt inmundiga en smula ätbart i glada vänners lag :)
Stellan Schroeder Englund
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av SwedBear »

Jag har också betalat (eventuellt igen .... tror jag eventuellt betalade tidigare i år men minnet är ..... luddigt) och tänker försöka ta mig åtminstone till KBS, kanske om jag hinner tidigare. Jag antar det är ok att komma in lite tidigare och studera/prata lite utan att just denna gång ha något att bygga med? Även om jag visserligen kan ta med mig något ur bygghögen att börja med.

Ska ta och rensa bygghögen lite för att se om jag kan byta ut lite saker som jag ångrar mig lite att jag köpte. Någon som har behov av en stor JU88 i 1/32 ;)?
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Byggmöte blir Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Inlägg av Stellan »

Björn, du är lika välkommen med eller utan modeller. Börja inte på något nytt för att du tror att du ska smälta in bland övriga utan för att du verkligen vill det.

Din Junkers får säkert ett nytt hem :)
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Byggmöte kombineras med Köp-byt-sälj-möte den 22 novembe

Inlägg av Stellan »

Nu går det rasande snabbt mot lördagens viktigaste händelse: BM + KBS = sant!

Passa på att damma av era lager och fyll på med nytt inför vinterns långhelg över jul och nyår. Tänk om ni står där utan något byggbart? En skrämmande tanke!
Stellan Schroeder Englund
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Stellan »

OK, sista utrop för flight IPMS 08 med avgångstid 10.00, lördag 22 november.

Passagerare som önskar checka in överflödigt bagage kan göra det på Hägervägen 60, klockan 14.00.

Förfriskningar och näringsämnen serveras under resan.
Stellan Schroeder Englund
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Janne Nilsson »

Glöm inte att ta med kontanter och gärna mindre sedlar för växel.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar