Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 november

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Rickard Malmborg
Inlägg: 281
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:28
Ort: Stockholm/Jordbro

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Rickard Malmborg »

Kul att se er allihop och stort tack till Lisa som kom med god mat och fika åt oss!
Även om det är sälla jag besöker mötena nuförtiden hade både Lukas och jag en bra dag, med både modellbygge och shopping!, Kan det bli bättre :)

Med vänlig hälsning
Rickard
easy_company
Inlägg: 832
Blev medlem: 23 okt 2013, 21:59
Namn: Henrik Persson
Ort: Stockholm

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av easy_company »

Var på mitt första IPMS Stockholm möte idag och det var riktigt trevligt, jag blev bjuden på god mat och kaffe och riktigt trevligt sällskap. Ett stort tack till er alla, ni var så trevliga. Jag instämmer med Rickard och säger "kan det bli bättre" :) och jag gjorde även några fynd där, på återseende!
MVH/Henrik Persson
"If you going through hell, keep going!" -Winston Churchill.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Stellan »

Stort tack till alla som förgyllde mötet. Det blev lite annorlunda än tidigare och bara till det bättre. Kan det vara lokalen? Eller maten och fikat (supertack till Lisa)? Eller var det att det föregicks av byggmöte innan? Kul att se en del nya ansikten och att en del nygamla dök upp. Kanske läge att köra KBS även på nästa års första månadsmöte då det är utdelning av priset för Stan´s modellbyggare 2014..?
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Joakim Hultman »

Ett till KBS-möte är nog ingen dum idé, så får de som missade detta en ny chans.

För övrigt kan jag bara instämma i att det var ett särdeles trevligt möte. Ett extra tack till Lisa!
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Janne Nilsson »

Fördelen med lördagsmötena är att i alla fall jag inte känner mig lika stressad eller trött.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av SwedBear »

Måste också sälla mig till nöjd första-gångsbesökare (en av Björnarna). Blev mycket sugen att nästa gång plocka med mig något och sitta och pula lite.

KBS var dock inte alls bra ....... för min bygghög :). På något sätt kom jag hem med allt jag tog med + en bunt till. Men nu vet jag vad man ska satsa på att ta med nästa gång det är KBS ;). Fast inte så jag egentligen har emot att behålla alla jag hade ....

Stellan - visst hade du med en bok som hetter Pansar? Av Chris Chant. Jag var nämligen fräck nog att ta ett kort av den för jag är intresserad av den. Men jag hittar ingen sådan bok av honom på Amazon, bara några andra flygböcker. Har du ISBN-numret på den? På Adlibris hittade jag till slut den engelska versionen som var slut. Tänkte leta runt lite mer.

/Björn
Robin Nilsson
Inlägg: 3821
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Robin Nilsson »

Boken Pansar av Chris Chant finns det två utgåvor av (några sidor extra på slutet i nr 2)
så kolla innan du slår till.
/ Robin

Amazon, flera olika begagnade:
http://www.amazon.com/Tanks-Chris-Chant/dp/0760318719 flera är utgivna 2004.
Om jag tolkat denna sida:
http://www.cmchant.com/chris-chant-bibliography
korrekt så borde 2004 vara den andra utgåvan men jag ska kolla datumen i min (2nd ed).
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Stellan »

Ledsen Björn (dags för ordningsnummer?), hade ingen bok med mig. Kan ha varit Joakim Hultman som önskade bli av med dylik litteratur.

Inga fler byggmöten på en lördag vad jag kan se för året. Några kommer det dock att bli efter nyår om jag får till schemat med värden... För er som ännu inte bevistat lördagsmötena så kan jag berätta att de brukar vara mycket bra, hyfsat välbesökta och produktiva. Välkommen!
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av Joakim Hultman »

SwedBear skrev: Stellan - visst hade du med en bok som hetter Pansar? Av Chris Chant. Jag var nämligen fräck nog att ta ett kort av den för jag är intresserad av den. Men jag hittar ingen sådan bok av honom på Amazon, bara några andra flygböcker. Har du ISBN-numret på den?
Det var jag!
Boken tillföll Rickard Malmborgs son Lukas, så jag kan tyvärr inte kolla upp ISBN-numret. Tror dock att den kan ha varit inhandlad via Svenskt Militärhistoriskt Bibliotek.
Sjysst översiktsverk, även om den innehåller flera "vedertagna sanningar".
SwedBear
Inlägg: 62
Blev medlem: 24 okt 2014, 14:53
Namn: Björn Endre
Ort: Stockholm

Re: Sista utrop: Byggmöte och Köp-byt-sälj-möte den 22 novem

Inlägg av SwedBear »

Ahh, tack. Ska kolla runt lite. Och ni får ursäkta min förvirring med namnen. Det var många människor och tyvärr är jag ganska dålig på att hålla namn och ansikten i huvudet :/.

Kanske var det hos Rickard jag såg boken då om det var han som hade sonen med sig. Nu har jag lagt in typ 20 olika referensböcker på önskelista inför jul/födelsedag (min släkt blir nog lite förvånad ;) ) så får jag inte tag i denna så överlever jag nog.
Skriv svar