Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Inlägg av Anders.Edblad »

Fråga angående karantänbyggnads tävlingen.
Måste det vara modeller som byggts eller blivit färdiga under den aktuella månaden?

Undrar Anders E.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Inlägg av Joakim Hultman »

Hej Anders,

Tanken är att det bör vara modeller som byggts sedan mötesverksamheten lades på is (sedan mars 2020), eller så länge vi befunnit oss i "karantän". ;)
Vi har dock ingen strikt regel för när en modell ska vara byggd. Dels för att det är svårt - för att inte säga omöjligt - för oss att kontrollera saken.

Och, låt säga att man färdigställde modeller någon månad eller två innan restriktionerna trädde i kraft, men inte hann visa upp dem på något månadsmöte, ja självklart får de vara med i Stans Karantänbyggare då!

Modellen behöver alltså inte vara färdigställd under just den aktuella månaden. :)
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Inlägg av Anders.Edblad »

Oj, Oj, Oj, då har jag strulat till det!
Jag har aldrig deltagit i något månadsmöte därför har jag anmält alla möjliga modeller nybyggda som gamla. 15 stycken av modellerna är gamla som jag dessutom fått 7 stycken röster på. Totalt ska det alltså dras 37 poäng från mitt totala poäng och de där 7 rösterna skulle delats ut till några andra modeller.

A Strulblad! fd Edblad.
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Inlägg av Joakim Hultman »

Det är ingen fara, Anders! Vi kommer inte dra några poäng. :)

Tävlingen bör inte tas på alltför stort allvar, utan är främst ett enkelt substitut för den lika opretentiösa Stans Modellbyggare. I den senare ställde två byggare vid ett tillfälle upp med miniatyrer av varsin orange trafikkon, vilket bör vara en indikation på nivån. ;)
Anders.Edblad
Inlägg: 1060
Blev medlem: 19 feb 2012, 19:19

Re: Regler för karantänbyggnads tävlingen?

Inlägg av Anders.Edblad »

Toppen, verkar vara en lagom nivå för mig.
Jag kommer inte att ställa upp med mer gamla modeller och med tanke på min byggtakt kommer jag inte att konkurrera om några priser.

Anders E
Skriv svar