Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av olindau »

Hej
Nu finns det en reseberättelse i fyra delar samt ett bildgalleri från vårt besök hos IPMS Deutschlands utställning på Gatow i Berlin.
Reseberättelse.
Del 1
Del 2
Del 3
Del 4

Och bilder i galleriet
Mera text och bild på IPMS Deutschlands sida
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
hanfeh
Inlägg: 601
Blev medlem: 26 jan 2012, 20:08
Namn: Hans Fehrnström
Ort: Enskede
Kontakt:

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av hanfeh »

Tack för trevligt reportage! Hittade inget modellrelaterat i Skottland. Bara whisky.
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Jan Gaude
Inlägg: 554
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Jan Gaude »

Härligt resereportage... :D
Stackars dig Hasse... ;)
Björn B
Inlägg: 3437
Blev medlem: 13 jan 2012, 22:55
Namn: Björn Bäcklund
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Björn B »

Whisky är modellrelaterat. Jag förvarar all min Evergreen plast i en rund pappförpackning från en whiskyflaska
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Lurifax »

Trevligt reportage med trevliga bilder.
Kul med Fw190 och Me163:an. Den är inte stor, den sistnämnde.

Dock saknar jag mat/bilder. Fast å andra sidan, tysk currywurst är kanske inte så mycket att plåta. :-)
Men en iskall pilsner med kondesdroppar på glaset ... mmm ... sitter minsann och blir törstig ... OCH hungrig.

Snyggt jobbat.
/h
holst

CU@C4
olindau
Site Admin
Inlägg: 779
Blev medlem: 09 jan 2012, 07:57
Namn: Olle Lindau
Ort: Sollentuna

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av olindau »

Tack!

Det är faktiskt några andra som även saknat en kulinarisk del. Vi får väl försöka bättra oss. Dock så går troligenen nästa resar till Telford, så vi får väl se om det engelska köket har nåt att erbjuda. Pubar med öl kan ju också duga.
Olle Lindau
Matchbox: Finished model with parts and decals as supplied - no painting necessary
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Lurifax »

olindau skrev:Tack!

Det är faktiskt några andra som även saknat en kulinarisk del. Vi får väl försöka bättra oss. Dock så går troligenen nästa resar till Telford, så vi får väl se om det engelska köket har nåt att erbjuda. Pubar med öl kan ju också duga.
Engelska köket? Får mig att tänka på en rad av Megadeth: "Two words combined that can make sence".

Fast nä, där var jag lite orättvis. Det finns ju gurksmörgåsar, njurpaj och pudding. :lol:
holst

CU@C4
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Janne Nilsson »

Engelskt kök.
-Oh its still got some flavor, lets boil it some more!

Shepherds pie och Irish stew kanske kan vara något?

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av SvenYoung »

Min fru är från Kina, och är inte speciellt imponerad av det svenska köket heller.

"You guys really eat the same food during EVERY major holiday - Christmas, Easter and Midsummer?! - BORING!!" :-)

Jag brukar säga att hur man upplever maten i olika länder beror helt och hållet på hur man själv väljer att uppleva den, och att man väljer rätt ställen att äta på.

Tex: Går man till ett matställe i Kina som bara serverar scorpioner, så får man skylla sig själv ;-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Janne Nilsson
Inlägg: 2217
Blev medlem: 27 jan 2012, 19:33
Ort: Stockholm. Nordens Venedig.

Re: Reseberättelse och bilder från Gatow, Berlin

Inlägg av Janne Nilsson »

Det är en riktigt iaktagelse från din fru, Sven. Men många av rätterna äts bara då. Skulle de ätas vid andra tillfällen så är det oftast inte i samma kombination. Med det sagt så har ju dessa tre högtider blivit mer barnanpassade och då även mer urvattnade ur ett kulinariskt perspektiv.

Men vad finns där för engelska paradrätter som inte associeras med pubmat? Jag är faktiskt nyfiken.

Janne Nilsson
First there were hunters, then farmers, then with something to be gained by barter, prostitutes and politicians. Given some debate about precedence, the first four human endeavours. But as soon as something can be gained, it must be protected.
Skriv svar