Gruppresa till Klaipėda i augusti

Frågor och diskussion om allt som har med föreningen och dess verksamhet att göra.
kai
Namn: Kai-Mikael Jää-Aro

Gruppresa till Klaipėda i augusti

Inlägg av kai »

Våra vänner i Litauen arrangerar en modellutställning i Klaipėda 2025-08-22–25 (se https://www.facebook.com/events/626992216862035). Pga diverse pandemier så har vi inte varit i Baltikum på ett tag, så det kunde vara dags att åka och hämta lite medaljer igen. Det verkar som om det billigaste och smidigaste sättet att ta sig dit är att hyra en bil och åka med färjan från Nynäshamn till Ventspils (i Lettland). Därifrån är det ungefär 3 timmars körning längs med kusten till Klaipėda.

Om vi räknar på en resa med avgång från Nynäshamn torsdag 2025-08-21, 21:30, och återkomst till Nynäshamn måndag 2025-08-26, 07:30, så skulle färjeresor + mat på färjorna + bil på färjorna + bilhyra + hytt på färjorna + hotell i Klaipėda kosta ca 2500 SEK/person, då räknat med billigaste hytt- och hotellalternativen. Som vanligt är detta beroende av hur många som faktiskt åker, så intresserade: hör av er till mig senast 2025-04-30 så gör jag en mer precis beräkning då.
Tankman
Namn: Mats Stråhle

Re: Gruppresa till Klaipėda i augusti

Inlägg av Tankman »

Låter klart intressant!
Då blir det en sightseeing på vägen till Klaipeda som bonus.
Preliminärt så är jag o Lisa på!
Mats Stråhle
Morgan

Inlägg av Morgan »

Jag har semester då, men den stora svårigheten blir att ta mig till Nynäshamn utan att ta bilen ända ifrån Jönköping.

Jag vet inte om fjärrbussen stannar där. Det skulle utan tvekan vara intressant.

Kanske tåget är ett alternativ.

Vänligen, Morgan
kai

Inlägg av kai »

Om du kan ta dig till Stockholm är det en baggis att ta pendeltåget till Nynäshamn, så det bör inte vara något problem.
Morgan

Inlägg av Morgan »

Har ni någon beräknad resekostnad tur och retur per person?

Vänligen, Morgan
kai

Inlägg av kai »

Morgan

Inlägg av Morgan »

Preliminärt skriver jag att jag kommer. Transport från Klarabergsviadukten Stockholm till Nynäshamn går alltid att lösa, antingen genom pendeltåg eller genom samåkning till och från Stockholm.

Som sagt, semester vecka 34-35 har jag i alla fall, och det kan faktiskt vara skönt med en semesterresa också.

Det viktigaste problemet att lösa är egentligen säker transport av modellerna.

Vänligen, Morgan
hanfeh
Namn: Hans Fehrnström
Kontakt:

Inlägg av hanfeh »

Som jag sagt tidigare är jag klart intresserad.
/Hasse

Mina webplatser
https://www.diorama.one/
Morgan

Inlägg av Morgan »

Jag följer nog inte med trots allt.

Istället sparar jag de pengarna till att besöka en kompis i Tyskland nästa år, en kompis som jag inte har träffat på åtta år.

Vänligen, Morgan
Skriv svar