Expansion av BC

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lennart 12
Namn: Lennart Alvhult

Expansion av BC

Inlägg av Lennart 12 »

Och så håller jag på att bygga ut min lilla stad Beawer Creek" några nya byggnader i balsa är på G"
Bild
[img]https://s13.postimg.org/r21qlnwxz/image.jpg[/img
Senast redigerad av Lennart 12 den 08 mar 2018, 11:49, redigerad totalt 1 gånger.
Andre B.
Namn: Andre

Re: Expansion av BC

Inlägg av Andre B. »

Mmm...
Lite kineser som fixar tvätten? Finns där något hyrstall med hovslagare? Fast det sistnämnda sköter kanske smeden?
Och så är det ju det där med lämpligt damsällskap samt en "preacher"... *ler*

Imponerande som vanligt!
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Där finns både lämpligt , och möjligen mindre lämpligt damsällskap, och prästen har fullt upp :-) Hyrstall kommer förmodligen att komma till, har haft det i åtanke sedan start.//Lennart
Bild
Bild
Bild
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Galant som vanligt,Lennart. Härligt att se folklivet utökas och verksamheten blomstrar i full fart.

Brukar inte märka ord men om du menar djuret bäver så stavas det beaver på engelska.
Stellan Schroeder Englund
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Ha ha , jag vet det, men eftersom detta var mitt eget ställe, så har jag använt mig av dubbel W i namnet. Tack Stellan !
//Lennart
SebastianP
Namn: Sebastian Palm

Inlägg av SebastianP »

Mer foton önskas! Kan inte identifiera alla byggnaderna...

Idéer:

Barberare - hur många Western-filmer innehåller *inte* en scen med någon i en barberarstol och ansikted fullt av lödder?
Sheriffen's kontor/häkte - du har säkert ett redan, men det måste vara hela vägen nere mitt emot kyrkan.
En "General Store" utöver smedjan/vapenaffären i förgrunden
Andre B.s förslag med ett kinesiskt tvätteri lät också kul
Skräddare, hattmakare och/eller skomakare
Begravningsentreprenör i klassiskt "asgam med måttband"-stuk som mäter nykomlingar!
Anders.Edblad

Inlägg av Anders.Edblad »

Ett roligt och fantasifullt diorama många fina detaljer att titta på.
Gillar också dina båtbyggen av arkivkartonger visste inte att det gick att bygga modeller av det materialet.

Anders E
Lennart 12

Inlägg av Lennart 12 »

Barberaren finns i Salonens bottenvåning till vänster, begravningsbyrån handhas av Dr Cocrane :-) Och bad och tvättinrättningen finns i samma byggnad som Hudson Bays lagerbyggnad. Sheriff kontoret inryms hos WF byggnaden . Håller på med en del ombyggnationer. Bl. a skall rälsen förlängas, hyrstallet färdigställas, och fler figurer placeras ut. Har skruvat hela diot på en stadigare furuskiva, och börjat lista kanterna. Listen skall målas mörkbrun när det är färdigt. Men tyvärr så har jag begränsat med utrymme. Skulle gärna byggt mer . Tack för det Anders, kul att du gillar dem . Materialet i kartongerna är utmärkt för båt" bygge,om man inte har för höga ambitioner på detaljering , går säkert att bygga annat av dem också :-)
//Lennart
Bild
Bild
Bild
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Sjukt coolt det där Lennart. Tåget gör ju en hel del till hela "dioramat" Ser att det är en ny kåk(stall antar jag) på G.
Micke A

Inlägg av Micke A »

Staden växer ser jag! :D

Micke A
Skriv svar