Lade modellbygget på hyllan för snart tio år sedan, men under den senaste tiden har suget succesivt kommit tillbaka.
Det är ju faktiskt rätt trevligt.

Sedan början på december har jag till och i från kommit igång igen och för att starta lite lätt körde jag igång med en välbekant och trevlig byggsats, Hellers Viggen.
En AJ 37 och en JA 37. Dekalerna är från Moose republic, annars byggt direkt ur lådan. Skala i 1/72.
AJ 37 F7-65

JA 37 F16-10

Har alltid haft en förkärlek till svenska plan och två stycken som saknats på "svenskhyllan" är P-51B /J 26 Mustang och J 30 Mosquito.
Mustangen är Hasegawas P-51B 1/72. Även här använde jag mig av dekaler från MR. Om planet är helt historiskt korrekt
vet jag inte då jag använde dekaler mest anpassade för den senare P-51D. Trevlig modell som gick rätt snabbt.
P-51B / J26 Mustang F16 vit-D.

Nu i dagarna blev också Airfix J 30 Mosquito klar. Möjligen inte det mest optimala materialet för en snygg J 30, men är inte så jättekräsen. Tycker den på det stora hela ser helt okej ut. Dekaler från Flying colours.
J 30 Mosquito F1 röd-H

Kul att vara igång igen och innan ni sågar mig totalt kanske, så bör ni veta att jag kör rätt old school med pensel och humbrolfärger.
Visst, färgspruta och diverse hjälpmedel kanske blir snyggare men jag tycker det är rätt trevligt att måla med pensel. Vill ändå hålla det på en rimlig nivå. För att vara relativt ringrostig är jag ganska nöjd med resultaten