Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Och jag bidrar som vanligt med lite inspiration. Det vackraste målningsschemat, alla kategorier! - Ernst Kesslers Fokker Dr 1- Men se upp, det finns fällor att gå i om du skall bygga denna... Såg har du ju... Kan återkomma till det om du går för den...
Jag hur går det med triplanen. Jag är nästan klar att limma ihop kroppshalvorna. Pollenmöget har gjort att jag mest satsat på att klippa loss delar och slipa dem. Får se hur det går.
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
Närmare färdigställande blir jag inte innan månadsmötet som är deadline för gruppbygget.
Riggning saknas och lite "pinnar under nedre vingarna. Dessutom behöver skarven på ryggåsen spacklas mer. Det upptäckte jag efter målning men silverfärgen tog slut så jag struntade i det och försökte få klar den i tid men så blir det inte. Får fixa det senare.
Ett postflygplan från Deutsche Luft-Reederei (D.L.R.) och skrotades troligen tillsammans med övriga krigsflygplan efter Versaillefreden.
Senast redigerad av Björn B den 04 jun 2018, 15:28, redigerad totalt 1 gånger.
Farao vad ballt! Att ha en Dr 1 under kriget för postflyg måste ju vara som att ha en Viggen eller Jas att frakta kuvert i. Det kanske skulle gå snabbare för Postnord om de gjorde så..