BT-42
-
- Namn: John Lindbom
-
Re: BT-42
Hej och tack!
Glömde skriva att dekalerna är från Star Decals eftersom Tamiyas dekalark blivit censurerat.
Med vänlig hälsning: John
Glömde skriva att dekalerna är från Star Decals eftersom Tamiyas dekalark blivit censurerat.
Det är nästan som man ser skogen runt den där. Fantastiskt snyggt vädrat!
Vänligast / André
Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
-
Tack! Kul at ni gillade den.
-
Beautiful build Johan. Definately one of Swedens best builders ... so much finesse in the etch and small details.
Great job on the camo as well ... but the weathering lets down the finished model in my opinion. Its a bit 2D and monotone.
Some streaks, oil spills and gradual depth of the dust from the bottom up to the top would make a huge difference.
Great job on the camo as well ... but the weathering lets down the finished model in my opinion. Its a bit 2D and monotone.
Some streaks, oil spills and gradual depth of the dust from the bottom up to the top would make a huge difference.
Frank Glackin
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
The problem with common sense, is that it´s not that common!
http://plastic-battle.blogspot.se/
Wow, väldigt snygg karaktär. Du har fått till målning och vädring otroligt realistiskt. En modell som skulle göra sig i utomhusmiljö faktist - och jag brukar inte gilla sådana bilder i vanliga fall, men här framstår den som riktigt... riktig.
/Pelle
/Pelle
-
Thank you for the constructive comments.
Sincerely: John
Sincerely: John
Håller med i Franks kommentar!
Hatten av för ett förstklassigt bygge och målning, lite mer variation i vädringen skulle gjort den "spot on"!
Ett annat tips som jag fick av Andreas Lärka när jag trodde jag var klar med min var att "navet på de främsta (styr-)hjulen inte snurrar , utan är fast monterat. Vrid lite på dem så att den raka delen är horisontell."
//Björn
Hatten av för ett förstklassigt bygge och målning, lite mer variation i vädringen skulle gjort den "spot on"!
Ett annat tips som jag fick av Andreas Lärka när jag trodde jag var klar med min var att "navet på de främsta (styr-)hjulen inte snurrar , utan är fast monterat. Vrid lite på dem så att den raka delen är horisontell."
//Björn