Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av magnusf »

Den där ser ju ut att leva och ha hälsan :) ! Absolut värd att göra klar, speciellt med tanke på allt jobb som redan är nedlagt på den!

Hälsningar

Magnus
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av MartinN »

Ja, se där! En prestation att ha kommit så långt. Håller helt med Magnus – mycket jobb (och lärdomar) som borde få bli färdigt. Och det ska ju vara roligt, behöver inte vara perfekt. Heja på!

/M
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av Lurifax »

Tjoho!
Den här måste bli klar.
Ett riktigt "cold case" som väntar på sin upplösning. Ett fall för Cassie Stuart? Saknad, aldrig glömd.

Ett extra plus för en Mustang i brittiskt cammo.
holst

CU@C4
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av Snussugen »

magnusf skrev: 12 jun 2023, 09:36 Den där ser ju ut att leva och ha hälsan :) ! Absolut värd att göra klar, speciellt med tanke på allt jobb som redan är nedlagt på den!

Hälsningar

Magnus
Ja, du har alldeles rätt. Vet inte varför jag skjutit upp så länge. Mållinjen är ju precis runt kröken!
MartinN skrev: 12 jun 2023, 13:12 Ja, se där! En prestation att ha kommit så långt. Håller helt med Magnus – mycket jobb (och lärdomar) som borde få bli färdigt. Och det ska ju vara roligt, behöver inte vara perfekt. Heja på!

/M
Instämmer, Martin! Behöver inte vara perfekt. Och det kommer den inte bli, men den kommer bli ball att ha på hyllan. :D
Lurifax skrev: 12 jun 2023, 16:33 Tjoho!
Den här måste bli klar.
Ett riktigt "cold case" som väntar på sin upplösning. Ett fall för Cassie Stuart? Saknad, aldrig glömd.

Ett extra plus för en Mustang i brittiskt cammo.
Japp, och detta fallet kommer bli löst inom en vecka eller så, förhoppningsvis!
Live & let dry.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av Snussugen »

Jag vill gärna uppdatera er om den här, men färgen tar sån tid att torka! Haha. Humbrol 165 satin medium sea grey tar väldigt god tid på sig. :D

Minns nu varför jag utökat min samling med Tamiyafärger...

Måste även tillägga att denna hetta gör det mycket svårt att arbeta på modellen. Tappar både energi och koncentration när det är för varmt. :/ Hade velat bo någonstans där det är snö året runt. Jag fullkomligt avskyr sommaren. Tvi.
Live & let dry.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av Snussugen »

Sorry grabbs, verkar tyvärr som om jag får skjuta upp färdigställandet av denna lite till. Får ingenting gjort när det är så äckligt varmt. Kan inte vara mer än 15 minuter vid byggbordet innan händerna är genomdränkta av svett.

Sommaren kan fara åt Varm plats.
Live & let dry.
Snussugen
Inlägg: 804
Blev medlem: 30 mar 2013, 01:14

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av Snussugen »

Min ömma moder gick tyvärr bort av magcancer i Augusti, så det har inte blivit något modellbygge alls sen dess. Mojon börjar smyga sig tillbaka lite långsamt, och med lite tur kan jag uppdatera er med lite bilder inom kort.

Humbrols 24:a mattgul hade lyckats bli småful så piffade upp den lite. Färgen reste sig av någon underlig anledning när jag målade huven så fick strippa bort och göra om. Resten ser bra ut, dock. Ska se om jag kan damma av och försöka igen imorgon.
Live & let dry.
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3653
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av magnusf »

Jag fattar att inte modellbygge står allra högst på agendan när ens mamma gått bort!

Jag håller tummarna för att du kommer igång med lite söndagsbygge idag.

Hälsningar

Magnus
mivan
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 maj 2016, 08:42
Namn: Mikael Vannestam

Re: Airfix 1/24 P-51D/K Mk. IVA Mustang

Inlägg av mivan »

Kul att se att du gör heder av Airfix gamla flaggskepp!
Skriv svar