Utrustad med min Badger 150 så ansåg jag att jag kunde göra modellen rättvisa!
Den skall byggas mestadels OOB, det är bara dynan av milliput och "bältena" av tejp och ståltråd för att spajsa upp cockpiten en aning jag fått för mig att göra. Jag beställde även däck från Grey Matter figures eftersom jag ville ha mönster i däcken, då planets förebild hade det. Airfix gummidäck har inget mönster alls, vilket är beklagligt.
Jag har tagit betydligt fler bilder, som alla finns på Photobucket - men vi vet ju hur det gick med den sidan. Så, jag har försökt summera bygget och målningen med ungefär en femtedel av alla bilder jag tagit istället.
Här är förebilden:

Allt är målat med Humbrol utom den där gröngula färgen, som är Tamiyas XF-4. Använder Florys washer, men även MIG's dark wash på ett par hörn. Även klarlackerna är Humbrols. Nu kör vi.
Propeller:

Motor:

Cockpitgolv & säte med hemmasnickrad dyna och bälten.

Torrpassning utav cockpit.

Ännu mer torrpassning.

Stjärthjulet.

Snart redo att pressas samman.

Maskingevär och annat gos.

Landningsställ-luckornas interiör ser inte mycket ut för världen. Efter 40 år (tror jag) av massproducering så har en hel drös med detaljer försvunnit.

Det var vid detta tillfälle jag bestämde mig för att slipa bort ungefär 80% av alla utstående nitar på flygkroppen. Det tog sin lilla tid, men kommer vara värt det.

Flygkroppen klickades ihop med vingarna utan större problem. Lite spackel blev det dock.

Framrutan var rena h...vetet att få dit i en vettig vinkel - och ändå får man glipor stora nog att en Fiat Uno skulle kunna köra in och parkera.
Limmade fast det med Micro Kristal Klear.

Sen var det dags att spackla.

Mer spackel.

Efter att ha spacklat ungefär nittiosex tuber tamiya putty och slipat tills det där steget försvunnit, så var det dags att maskera och smeta på lite Humbrol 226 cockpit green. Detta gjorde jag genom att dutta på färgen med en svamp. Orkar inte spreja med airbrushen och sedan spendera 30 minuter på att få rent åbäket bara för att få lite färg på rutan. Det är Humbrols Maskol jag maskerat med, vilket förhoppningsvis förklarar varför det ser lite lustigt ut.

Här syns några av mina reparationer på underredet av denna fågel. Sjukt mycket hål, fick trycka dit en drös med uttöjd gjutstam för att liksom fylla på med plast. Spackel kom också väl till hands.

Men det såg ju hyggligt ut under ett par lager av Humbrols 165 medium sea gray.

Droptanks.

Nu har jag börjat maskera för toppcamot. Tamiyas böjbara tejp kommer väl till hands.