Först ut blir Marviox modell av FFVS J 22 som byggs som gul Johan (22212?) från F18 Tullinge, min "hemflottilj". Min plan är att bygga alla flygplanstyper som funnits på F18, vampyren har jag redan och nu blir då även 22:an klar. Tyvärr har jag haft stora problem med dekalerna till denna, någon vidare kvalitet finns det inte att tala om. Detta har medfört att majoriteten av de stenciler som fanns inte har kunnat användas. Detta innefattar tyvärr även positionsindikatorerna för klaffarna... Kronmärkena har bytts ut mot Flying Colors dito.

Propellern har målats utifrån den J 22:a som finns i Ängelholm. Huruvida detta är korrekt på just denna individ vet jag inte, men det blir onekligen snyggt.

Vidare till nästa projekt. Detta är Tarangus J 29:a som jag bygger som en A 29B från F6 Karlsborg. I dagsläget är aluminiummålningen klar och det krävs endast lite detaljmålning innan klarlack och dekaler ska på. Denna ska få en extra vapenlast på 8 st 14,5 cm pansarsprängraket m/49B samt fälltankar.

Tack för titten!
/Gabriel