Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tjoho!
Nä Jag börjar med ett höstprojekt. En F-100D Super Sabre 1/32 med Detaljset i resin och fotoets slats. Äntligen ska jag få göra det jag gillar.
50-tal och jet. Kan det bli bättre? Det ska bli en Vietnamkärra med kammo.
Vi börjar kapa så vi får in resinet i kroppen.
Magnifico!
Jag ska inte ha en massa öppna luckor och skit. Stängt vare här!
Provmonterade lite i cockpit. Verkar funka!
Senast redigerad av Henrik R den 14 okt 2017, 15:26, redigerad totalt 1 gånger.
En liten uppdatering
Nu så har jag gjort klart hjulhusen. Så nu är det dags att snida cockpit. När väl den är klar så ska vi montera ihop främre kroppen!.
Tack Uffe och Janne.
jodå det går framåt, Bakpartiet var en liten nöt att knäcka, men jag limmade stöttor med 2 komponent efter att jag mätt avståndet. Sen limmades motorn på plats.
Limmade ihop kroppen med resinet, det gick gallant och smidigt. Jag höll på glömma nosvikten som tur hade jag inte limmat igen luckan. Shit vad stor F-100:an är.
Jag fixade till huvramen och torrpassade den i bakre delen i cockpit, det ser ut att funka.