Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Då va man klar med en till Viggen, denna gång en Special Hobby AJ i splinter camo. Bygget har varit ganska problemfritt, va bara vingen som bråkade lite eftersom den inte va helt rak. Har kanske lagt till lite väl mycket eftermarknads delar, resin stol, hjulhus, hjul, klaffar, RAT, centralbalk, canardvingar, RB05 och RB04 plus ets till cockpit, motor, FOD skydd, stege och ett par andra små delar. Färgerna är MR Paints flygvapenfärger, de flesta dekaler är från lådan plus ett par från Moose Republic, siffrorna på vingarna är målade efter att ha gjort 3d printade masker. Plattan är en tavelram med fyrkanter av korkpackningsmaterial där några har blivit sönderrivna. De täcktes sen med AK concrete medium som sen har målats med transparent tusch i olika färger.
Nämen jiddrans vad kul att se!!! Extra kul att jämföra när man själv nyligen byggt samma modell (med nästan exakt samma extragrejor). Tycker du har lyckats riktigt bra med allt, men speciellt kamouflagemålningen. Den ser alldeles lagom välanvänd ut!
Själv har jag precis erhållit RB05 från Maestro. Jag noterar att dessa har väsentligen bättre form och detaljering än mina gamla airfix (trots tafatta försök att snida dit detaljerna), så nu blir det dags för mig att byta upp mig!
Grattis till en kanonfin Viggen!!!
Ps. Tack för tipset rörande plattan. Stukturen ser bra ut på bilderna.
Den här har jag missat! Den var väldigt fin.
En Viggen i splinter camo med Rb04 är riktigt häftigt.
Bra målat, vädrat och ett intressant val av material för bottenplattan.
Riktigt snyggt Jon, detta är ett mästerbygge i mina ögon!
Det enda jag kunnat hitta som du kan förbättra, är att nosvingeklaffen borde hänga lite mer, roderytorna på huvudvingen skulle vara delade och hänga olika mycket. Det var bara på JA 37 som dessa var fysiskt sammankopplade, och således hängde lika mycket, samt att övre reverseringsklaffen borde hänga ner.
Detta är ett av de snyggaste Viggenbyggen jag nånsin sett. Mycket fint!