A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: A-6E Intruder 1/48 KInetics

Inlägg av Janne.S »

Den är äntligen klar!
Detta blev ett något större projekt än vad jag hade tänkt mig och en del av mitt vansinne skiner igenom.
Min tanke med modellen var att "Jag ska visa att alla modeller är byggbara", efter att allt skit som just den här modellen hade fått blev jag lite enveten.
Slutprodukten är kanske inte en silkesväska sydd från ett grisöra ... men det är åtminstone falskt siden .... eller nylon: P

Det var en utmaning och om man ska vara ärlig så Kinetic hjälpte inte till precis ... den här modellen är skit! Det kommer med kompositvingen, som jag upptäckte för sent för att ändra mig om den maskin jag skulle bygga.
Jag skulle bygga en tidig "A" -modell och jag var tvungen att konvertera en "E" med en kompositvinge till ett tidigt "A" ... det var inte riktigt möjligt utan större åthävor, jag tog genvägar så det skrek om det :P
Jag fixade små detaljer som att ta bort Chaff / Flare fällarna, lägga till andra positionsljus på vinge, flytta bukljuset till noshjulsluckan dörr, täcka för kroken.
När det gäller att piffa till själva modellen så fick jag köpa en del eftermarknad och skratchbygga...

listan på godis : DMOld seamless intakes, wolfpack resin seats, Avionix cockpit, quick boost IFR probe, hypersonic exhausts, Res Kit wheels, Profimodeller turned brass pitot tube, Eduard masks and decals from
Furball.
Jag scratchbyggde stegarna och lagt till detaljer till ställ och hjulhus. Och använde rikliga mängder av spackel runt om: P

När det gäller subjektet så har jag en grej för USS Enterprise ... så jag gick med en tidig A-model, BuNo 152597 som flög med VA-35 Black Panthers på deras USS Enterprise kryssning 1966-67. Den roliga var att medan letar efter referenser
kom jag i kontakt med en gentleman vars pappa hade varit divisionschef för VA-35 under den här kryssningen, hans pappa hade flög 152597 på många uppdrag och jag är mycket tacksam för all information jag fick.
152597 omvandlades senare till en KA-6 tankflyg och hamnade tillslut som ett målflygplan.

NU kommer bilderna!


Här är de: D


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild



TAck för titten och allt stöd under bygget!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: A-6E Intruder 1/48 KInetics

Inlägg av denstore »

Snyggt Janne!
Ska det bli något enkelt och byggbart nu, eller ska du på något omöjligt igen? :D
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: A-6E Intruder 1/48 KInetics

Inlägg av Janne.S »

denstore skrev:Snyggt Janne!
Ska det bli något enkelt och byggbart nu, eller ska du på något omöjligt igen? :D
Tack Mange :D

Tror ett kinderägg är lagom nivå just nu :P......eller en Bandai och sedan mjukstarta på en Tamyia
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Håkan F »

Imponerande byggtråd och slutresultat. :-)
denstore
Inlägg: 937
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:22
Namn: Magnus Berggren

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av denstore »

Jag har hört att det är bra att ta något bra efter en sån här pers. Kanske en Kitty Hawk eller en Classic Airframes. Något lagom, så att du inte stressar upp dig. ;)
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Janne.S »

Håkan F skrev:Imponerande byggtråd och slutresultat. :-)
Tack Håkan :D
denstore skrev:Jag har hört att det är bra att ta något bra efter en sån här pers. Kanske en Kitty Hawk eller en Classic Airframes. Något lagom, så att du inte stressar upp dig. ;)
:P
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Gabriel
Inlägg: 652
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Gabriel »

Jag saknar ord! Att ta en så dålig byggsats och få till ett sådant imponerande slutresultat är utomordentligt skickligt!

/Gabriel
Stefan S
Inlägg: 953
Blev medlem: 30 jan 2012, 20:34

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Stefan S »

Snyggt :) Tålamodet som krävs med usla byggsatser alltså.........


Stefan
Göran
Inlägg: 166
Blev medlem: 26 jan 2012, 17:36

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Göran »

Det där blev blev väldigt bra.

mvh
Göran
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: A-6A Intruder 1/48 KInetics, färdig s15

Inlägg av Janne.S »

Stefan S skrev:Snyggt :) Tålamodet som krävs med usla byggsatser alltså.........


Stefan
Tack :D
Det vara nära ett par gånger att det hamnade i det runda arkivet men jag kyckades samla kraft att övervinna de värsta hemskheterna :P så är jag så jäkla envis också.
Gabriel skrev:Jag saknar ord! Att ta en så dålig byggsats och få till ett sådant imponerande slutresultat är utomordentligt skickligt!

/Gabriel
Tack Gabriel :D

"The harder the battle, the sweeter the victory" brukar jag säga....men nu får det bli något lätt :P

Göran skrev:Det där blev blev väldigt bra.

mvh
Göran
Tack Göran :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Skriv svar