Arado 234 Fly 1/32 klar.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Björn Fransson »

Har helt missat detta - funderade faktiskt på vad du höll på med just nu. Tänkte att du ligger väl inte på latsidan och det gjorde du ju inte heller. :) Ser förstås lysande ut. Som alltid. Vilken cockpit! Även om det är stora glasytor är det nästan kriminellt att sätta dit huven!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Henrik R »

Stellan skrev:Åh herreminjösses vilken cockpit! Den där preshaden går ju inte av för hackor, ser väldigt snyggt ut. Annat än masker för korsen hade ju varit helgerån i den skalan.
Tack Stellan. Cockpiten är ju sjukt stor trots att det är en ensits.Här har man fått jobba rejält med detaljer kan jag tillägga. Jo, Skillnaden blir enorm mot dekaler. Problemet med en dekal som jag ser det, är att dekalen är för "fin" och jämn i färgen. När man målar den kan man ju få ett ojämnare resultat som faktiskt passar in bättre på ett solblekt flygplan t.ex.
Björn Fransson skrev:Har helt missat detta - funderade faktiskt på vad du höll på med just nu. Tänkte att du ligger väl inte på latsidan och det gjorde du ju inte heller. :) Ser förstås lysande ut. Som alltid. Vilken cockpit! Även om det är stora glasytor är det nästan kriminellt att sätta dit huven!
Jag håller med dig Björn. Fly har tyvärr gjutit hela cockpithuven i ett stycke, I denna skala så är det helt otroligt korkat att göra så. Man VILL ju se cockpiten.Samt att det är trevligt med ett parkerat flygplan med huven öppen. Det fanns heller inga eftermarknadshuvar till denna modell och att såga själv var inget alternativ för mig. Jag har avmaskerat huven i dagens dato och man ser faktiskt riktigt bra endå, trots det.
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Andre B. »

Den där verkade ju närmast falla ihop till en verkligt snygg flygmaskin! Har både Frogg's gamla och Dragon's nyare utgåvor i 1/72 liggande. Och Dragon's när det berör Dragons utgåva så föll väl inte bitarna ihop direkt. Frogg's (Revell) håller än om att den är något enklare när det gäller detaljer och då särskilt cockpit. Det var roligt att få ta del av ditt fina bygge Henrik!

Vänligast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Henrik R »

Nåväl. Trots att semester så har min Arado B2 nu blivit klar som på förra veckan. Har bara inte hunnit uppdatera här.
Bygget var minst sagt mer än kul. Den här modellen gillar jag. Fly bör kanske kolla över manualen och jobba lite mer på förebilderna. Just denna förebild går åsikterna isär om den var översprejad på ovansidan med RLM 76 samt hade Werknr eller inte. Dammsög man internet så talar det för att den inte var målad på ovansidan och att werknummer saknas. Hur som helst så valde jag inte att måla övansidan med RLM 76 som beskrivningen tycker det och trots att det skulle vara snyggare. Det som saknas är SC1000 kg bomben under. men jag har valt att inte ha den monterad för tillfället. Den här rackaren står stadigt på lättmetallställen så om du funderar på att bygga den, köp med den. HWK Ratos gör modellen lite mer intressant så jag monterade även dessa under vardera vinge.

Här kommer resultatet!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Janne.S »

Ujujuj vad snyggt!!!
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Henrik R »

Tack Janne!
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Stellan »

Duktigt. Kanske din snyggaste hittills. Härnäst, en Meteor i 1/32?
Stellan Schroeder Englund
Henrik Bergman
Inlägg: 216
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:45

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Henrik Bergman »

Grattis!

Mycket snygg Arado 234.
Kanske skall bygga min Arado från Fly som ligger i hyllan :)

Hittade lite bilder på den individ du byggt, och precis som du säger så var inte serienumret påmålat på fenan.
http://www.clubhyper.com/reference/ar234pe_1.htm
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt bygge av snyggt flygplan!
Gillas skarpt.
Uffe
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Andre B. »

Arado'n är ett fräckt flygplan och även den gamla Frog/Revell modellen i 1/72 är värd att bygga även om de flesta nog föredrar att bygga Dragon's Ar 234:a. Helt klart ett snyggt bygge Henrik och ett nöje att få njuta av att se den. Den inspirerar!

Vänöigast / André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Skriv svar