Arado 234 Fly 1/32 klar.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Henrik R »

Tjo!
Jo, Jag drog igång ett projekt som jag faktiskt väntat länge på, trots att jag inte haft modellen i sig. Jag har en längre tid sökt en Arado i 1/32 och när jag hittade den på Open i år så klippte jag till utan att fundera.
Jag har ju byggt Fly tidigare och med blandade känslor. Den är ju en kortserie med allt det innebär med passform och dyligt. Denna gång kommer jag vara lite mer noggrann och Jag har gett mig fan på att få ihop den utan missöden. Till denna så inföskaffades landställ i vitmetall, Textilbälten(vilket jag förövrigt ENBART kommer köra med här efter) och Montex spraymallar för individmärkning. Det sitter faktiskt fint med en Arado i 1/32, man ser dem inte allt för ofta klara. Som vanligt med kortserier så får man antingen lägga till plast eller dra i från. I cockpit fick jag bygga överliggare till sidorna för att få det snyggt. samt att glasdelen monteras med fördel först och inte efter att man limmat dit cockpit i kroppen. Gladdelen har fel form och det är svårt att få det snyggt i efterhand.


Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 16 jul 2017, 16:07, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Stellan »

Propert. Snygga bälten. Aradon är en kärra som alltid känts som den låg så långt före många andra konstruktioner. Blir det bombversionen? Tysk eller krigsbyte?
Stellan Schroeder Englund
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Joakim Hultman »

Himla häftig kärra faktiskt, som jag ser byggd alltför sällan. Instämmer i att bältena ser kanon ut!
Gabriel
Inlägg: 648
Blev medlem: 16 maj 2015, 13:33
Namn: Gabriel Pålsson
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Gabriel »

Jag kan inte annat än att hålla med de andra om att detta är en jäkligt cool kärra! Som alltid en väldigt snygg cockpit. Du gör rätt i att gå över till textilbälten, det lyfter det hela ännu lite till.

/Gabriel
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Ulf Lundberg »

Har alltid diggat Arado 234an.
Har den faktiskt liggande i 1:48 på hyllan.
Nån gång blir hon byggd...
Ser fram emot att följa ditt bygge.
Uffe
Per.V
Inlägg: 300
Blev medlem: 26 jan 2012, 09:54
Namn: Per Wildarve
Ort: Gothem Gotland

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Per.V »

Imponerande och samtidigt skrämmande, hur ska jag komma upp i din nivå, bygger en del i 1/32, läns mest som jag sabbar modellerna.
Per Vildarve. Gotland
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack mina herrar för god respons!
Stellan--> Jag ska göra en B tänkte jag. Föst hade jag tänkt en "U.s Captured bird" Men ändrade mig och ska göra en sen tysk sak.

Nåväl. Hjulbrunnarna klara i det stora. Sen har jag Fällt ned roderna på Aradon. Det ger lite mer liv i modellen.

Bild

Bild

Bild


Det ser väl stiligt ut..
Bild

Bild
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av SvenYoung »

Trevligt att de dig igång med nytt bygge igen, Henrik. Fattar inte hur du kan hålla den här makalösa byggtakten och samtidigt ha så'n superkvalité på allt du bygger.

Målningen av cockpitten är fantastisk.
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Henrik R »

Tack alla!
Trots att det är semester så hinner jag bygga lte granna. En sak har jag konstaterat, att om jag ökar byggtiden så svalnar mitt byggintresse(mojo) linjärt med tiden. Här gäller det att finna en balans, den ökade tiden på det här bygget har inverkat negativt måste jag säga- Om det blir så värst mycket bättre byggt av den längre tiden har jag svårt att tro. Nå väl. Även i detta bygge så har jag lött ihop saker, landställen i vitmetall så lödde jag ihop stänger och stag istället för att använda cyanolim. Det håller ihop delarna sjukt mycket bättre.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32

Inlägg av Stellan »

Åh herreminjösses vilken cockpit! Den där preshaden går ju inte av för hackor, ser väldigt snyggt ut. Annat än masker för korsen hade ju varit helgerån i den skalan.
Stellan Schroeder Englund
Skriv svar