Arado 234 Fly 1/32 klar.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Henrik R »

Stellan skrev:Duktigt. Kanske din snyggaste hittills. Härnäst, en Meteor i 1/32?
Tack Stellan. Och så tar du upp det enda flygplan i 1/32 som jag inte har som jag vill bygga...typiskt. Nu känns det som att jag måste införskaffa en. :-)
Henrik Bergman skrev:Grattis!

Mycket snygg Arado 234.
Kanske skall bygga min Arado från Fly som ligger i hyllan :)

Hittade lite bilder på den individ du byggt, och precis som du säger så var inte serienumret påmålat på fenan.
http://www.clubhyper.com/reference/ar234pe_1.htm
Tack Henrik.
Faktiskt så var Aradon kul att bygga, inte direkt några moment man fastnade på som kändes jobbiga. Så du gör helt rätt att kolla in i Aradostashen!
Ulf Lundberg skrev:Snyggt bygge av snyggt flygplan!
Gillas skarpt.
Uffe
Supertack Uffe.
Andre B. skrev:Arado'n är ett fräckt flygplan och även den gamla Frog/Revell modellen i 1/72 är värd att bygga även om de flesta nog föredrar att bygga Dragon's Ar 234:a. Helt klart ett snyggt bygge Henrik och ett nöje att få njuta av att se den. Den inspirerar!

Vänöigast / André
Tack för det Andre, Jag har byggt Hasegawas 1/48 för nått år sen och den var ju riktigt bra. Jag undrar egentligen hur liten den blir i 1/72?. Den är ju inte så jättestor i 1/32.
Stellan
Inlägg: 5636
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Stellan »

HKs bygger du på en vecka. Lite jox i cockpit bara :)
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3657
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av magnusf »

Henrik! Jag är lite avvikande (på många sätt :-) ) men tillhör inte de som tycker den här maskinen är speciellt snygg, tycker faktiskt den ser mest skum ut. Men skit samma, din modell är i alla fall väldigt fin :-) ! Det lite "slarvigt" övermålade camot på kroppsidorna och RATO-kapslarna lyfter det hela, och jag tror du gjorde helt rätt när du inte kladdade vidare med RLM76 upptill!

André Dragons Arado i 1/72 ser (som så många andra av deras modeller) väldigt fin ut i lådan men är inte helt skitenkel att få till. Jag har byggt en som väl blev OK men inte mer... Här är en länk till bygget på Aeroscale!

Hälsningar

Magnus
Andre B.
Inlägg: 3363
Blev medlem: 28 feb 2012, 19:31
Namn: Andre
Ort: Någonstans på västkusten...

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Andre B. »

Henrik...
Neh, Aradon är inte stor i 1/72. Inte mycket större än en Ta 152 och inte alls så stor som en Ju 88 eller en Bf 110...

Magnus...
Jo, jag vet. Har två Dragon och en Revell/Frog som jag bygger i all stillhet lite då och då. Dragon's modeller är fina men man får vara beredd på att kompensera för att alla delar inte direkt har "rätt storlek". Har en He 219 med som krävde en del. Den ser fin ut i dagsläget och väntar bara på färg.

Mvh. André
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite... 8-)

Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Björn Fransson »

Sagolikt cool! Och fantastiskt hantverk som alltid. Kul val av förebild också. Vad har vi att se fram emot härnäst? Borde inte du ge dig på Revells Tornado?
Lennart 12
Inlägg: 1914
Blev medlem: 19 dec 2013, 16:46
Namn: Lennart Alvhult

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Lennart 12 »

Mästerligt Henrik , uja så fint ! //Lennart
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Arado 234 Fly 1/32 klar.

Inlägg av Henrik R »

Tack Björn. Det var inte för länge sedan jag byggde Revells gamla i 1/32. Kanske i framtiden, det är ju ett riktigt häftigt flygplan.

Tack Lennart, kul att du gillade den!
Skriv svar