Bloodborne hunter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Som sagt, inspirationen är tillbaka och vissa projekt är faktiskt redan igång.

När jag hittade den här modellen av en ren slump gick det bara inte att låta bli. Så brutalt jäkla cool ju! Har tyvärr inte haft möjlighet att testa spelet han är från pga en viss brist av en PS4:a att spela med… det och att jag hört en del om svårighetsgraden som eeehh inte tycks vara riktigt kompatibel med mina spel ”skills” (eller brist på sådana) ;)

Men det hindrar ju inte att jag nyttjar modellbyggar ”skillsen” istället ;)

Tog inga bilder innan jag började bygga dessvärre så modellen är i något färre atomer här än när jag började.

Bild

Stövlarna består av 6 delar var och hans scarf består av 5 delar så det har redan varit en hel del pusslande. Håller i skrivande stund på att försöka tvinga på honom ett bälte som jag verkligen inte tänker försöka få dit efter målning ;). Huu för tunna små resindelar som trilskas. Men det är ju det man har avbitartången, lim och magic sculp till……

Bild

Håller på att klura på målningen också och håller på att försöka hitta referenser från spelet. Mest för att klura ut ungefär vad som är acceptabelt. Men lugn, bara lugn, det blir inga radioaktivt turkosa eller glada pippigula färger på den här modellen. Är däremot i vanlig ordning inne på att kanske inte måla 100% enligt förebild även om jag kommer hålla mig nära i färgskala.

Hur som hur, för den som är nyfiken så finns här ett par trailers för spelet (den första är typ obligatorisk att se...):

https://www.youtube.com/watch?v=_PofO32sS8s

https://www.youtube.com/watch?v=AxqQ9HTWHJk

https://www.youtube.com/watch?v=SaJj85TrDxM


/Emma
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

En bygghelg senare har det hänt lite smått och gott.

För det första är modellen i något färre bitar än tidigare.

Bild

Jag har också gjort fler bitar för att få på honom ett bälte som absolut inte ville ha den form det borde ha för att passa. Då är det lättare att kapa delarna, limma och sen fixa resten genom lite skulptering. Har bara börjat fylla ut där jag kapat bitarna och kommer senare att peta dit detaljer.

Bild

Ärmarna är på plats. Kommer bli en del fixande för att få det snyggt med det är ju halva nöjet.

Bild

Och naturligtvis ingår det att plocka ihop så mycket av modellen som möjligt för att beundra den fantastiskt coola figuren... 8-)

Bild

Alltså ärligt, har ni inte kollat trailern i föregående inlägg ännu så gör det! Blev ju för övrigt inte mindre coolhets-faktor av att hitta följande idag: https://www.sideshowtoy.com/collectible ... o-9030461/ Vill-ha-varning! :shock:

/Emma
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av M-eson »

Wow, det här blir bara mer och mer spännande. Kul att följa.
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Tack så mycket! Det är riktigt skoj att bygga den här figuren och lagom mycket utmaning. Ser själv fram emot när det blir dags att börja måla :)
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Stellan »

32 tum hög och 800 dollars. Bygg till kåken först så du får rum med pjäsen. Snyggt animefladder i rocken.
Stellan Schroeder Englund
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Ja och så fiiiiiiin! Alltså ärligt där är ju hysterisk vill-ha varning ;) Finns bara ett sätt den figuren kunde varit bättre och det är om den funnits som byggsats också ;) Vet att vissa av de japanska samlarfigurs tillverkarna ibland gett ut en liten serie resin modeller parallellt med de färdigbyggda och målade.
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Fortsättning på projekt "plocka sönder bitarna ännu mer för att sen bygga ihop dem igen"......... ;)

Fick som sagt dela delarna lite igen eftersom de inte passade riktigt som tänkt. En bit fick alltså bli tre och sen blir det lite spackel och skulptering (igen).

Bild

Bild

Sen blev det dags att limma med lite milt våld för att få limmet att förstå att det skulle fästa.

Bild

Sådär. Nu ska det teoretiskt sett bli enklare att få ihop modellen efter målning.

Bild

Massa coolt!

Bild

/Emma
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Jaha, nu blev det sådär tyst igen med uppdateringar från min sida.

Bygget pågår (fast kanske en smula långsammare) och sedan sist har jag fixat ett par grejer jag inte blev riktigt nöjd med. Håller på att slipa gjutskarvar lite från och till när inspirationen slår till. Har även fyllt basen till figuren för att ha något att borra i när han ska på plats.

Och när jag inte bygger eller håller på att få värmeslag i bostaden (jäkla sommar!) så jobbar jag stenhårt på att fixa referensmaterial... Och det kan ibland distrahera lite från byggandet att "samla referensmaterial" (läs "spela spelet") *vissla oskyldigt*

Bild

Bild

Känner också att det är en himla tur att jag la 2-3 timmar på att få min karaktär i spelet att se ordentlig ut med tanke på att man typ aldrig ser ansiktet på honom (möjligtvis om man överger hatten... men det skulle ju jag aldrig göra för hatten är COOL *flina*).

Så nu är ju frågan om jag ska köra på den ursprungliga planen och bygga figuren som "omslags karaktären" från spelet eller köra med min egen karaktär. Det senare känns ju onekligen lite roligare. Största skillnaden bli att jag i så fall får modifiera frisyren en liten smula eftersom min karaktär är en aning mer långhårig (men bara lite) och ser ut som att han kammat sig med en handgranat om man tar av hatten. Sen får jag blondera honom och byta ögonfärg men det känns ju liksom inte som några större ingrepp på figuren.

Ett litet bekymmer av att ha börjat spela spelet kan vara att jag kanske inte riktigt använder exakt samma beväpning som medföljer figuren... kör ju liksom med den här pistolen för det mesta https://vignette3.wikia.nocookie.net/bl ... 1130074943. Nåja, jag kommer på något. Har en idé men då måste jag kolla ett par grejer först.

Är också synnerligen frestad att fixa lite med plattan till honom. Gillar kullerstenen och utseendet men kommer eventuellt fixa lite smått och gott att lägga till från spelet.

Skulle nämligen gärna ha med de här små filurerna som kommer med meddelanden (och presenter ibland - daaawww :D ):

http://cdn.segmentnext.com/wp-content/u ... engers.jpg

Särskilt som de är förtjusta i hattar (och rosetter) ;)

http://bloodborne.wdfiles.com/local--fi ... %20Hat.png

http://bloodborne.wdfiles.com/local--fi ... Ribbon.png


Vi får se helt enkelt...

/Emma
Senast redigerad av EMP den 21 jun 2017, 22:55, redigerad totalt 1 gånger.
M-eson
Inlägg: 225
Blev medlem: 19 feb 2015, 19:04
Namn: Mats Eriksson
Ort: Stockholm, Fruängen, Ex Pittsburgh, PA, USA

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av M-eson »

Hej
Du är knappast den ende som inte uppdaterar särskilt ofta :-) Det går långsamt med bygget för mig med. Det är kul att läsa om det du bygger, klart du skall bygga karaktären du spelar med :-) och referensbilder kan man väl aldrig få för mycket av?
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels
EMP
Inlägg: 202
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Hej!

Näe det är ju sant :) Alltså jag är av den bestämda uppfattningen att byggande och uppdaterande endast ska göras när det är roligt. Och då blir det lite långsamt.

Tack! :D Kul att höra att mina inlägg med hur mycket text som helst uppskattas!

Jo, jag håller med - det får nog allt bli min karaktär för då blir det mycket roligare. Vet att pistolen finns att köpa i rätt skala men inte som byggsats. Men det är ju ett mindre problem. Största problemet är att få tag på den. Hittat den på ett ställe nu men har vissa problem med hemsidan.

Börjar redan på den här korta stunden få en rätt bra uppfattning om vad jag vill göra med den här modellen för att få till coolheten, men också lite referenser och även pika min egen spelstil en smula.

Håller med! Referensbilder kan man aldrig få för mycket av fast bristen på pausknapp gör det inte så enkelt att få till bra bilder där det faktiskt händer något :?

/Emma
Skriv svar