Bloodborne hunter

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Håkan F »

Högaligen imponerad. Blir ju bara bättre och bättre detta. :-)
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Lerxzt skrev:Ser riktigt bra ut :) Tummen upp!!

Mvh Micke
Tackar, tackar! :D Kul att det ser bra ut! :)
Håkan F skrev:Högaligen imponerad. Blir ju bara bättre och bättre detta. :-)
Tack så mycket! Det är roligt att höra! Får hoppas jag kan fortsätta få resultatet att bli ännu bättre :)


Fortsättning på föregående inlägg:

Jag har lagt första lagret färg på knäna nu och snart ska det fixas och detaljmålas en smula för att få det att se bra ut. Men nu är de åtminstone i samma färg. Sen vore det ju naturligtvis för mycket begärt att vänta tills delarna torkat innan bilder fixas ;)

Bild

Bild

Passade också på att testa att plocka ihop delarna för att se hur det ser ut. Börjar bli väldigt bra detta om jag får säga det själv :D

Bild

Bild

Bild

Bild

Börjar också bli dags för lite färg på basen. Och eftersom det är helg fick det bli godis och modellbygge… får ju ha nått vettigt att göra när man är förkyld (fortfarande) och gått och fixat ett litet ryggskott:

Bild

Bild

Bild

Har också fortsatt att skulptera lite på mina messengers. Är en del kvar att göra så att den inte blir så platt i ansiktet.

Bild

Bild

Passade också på att testa hatten så att den passar ;)

Bild

Bild

Bild



/Emma
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snyggt!
Jag tycker att du träffat glansen i lädret väldigt bra.

Uffe
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Ulf Lundberg skrev:Snyggt!
Jag tycker att du träffat glansen i lädret väldigt bra.

Uffe
Tack! Det var skoj att höra att stövlarna blivit bra och att det ser läderaktigt ut :)



Sen är det dags för nästa uppdatering. Sen kommer det att vara tyst med uppdateringar med bilder under en vecka framåt pga inget internet. Så det kan ta lite tid med svar bara så ni vet.

Har fortsatt måla på basen till modellen – mycket utspädd färg och kladdigt…

Bild

Ett bra tag senare såg det ut såhär:

Bild

Har lite detaljer kvar att snygga till med det såg bra nog ut för att montera fast alltihop på träplattan:

Bild

Petar alltid i lite Magic Sculpt innan jag skruvar fast basen för att vara säger på att det blir en jämn yta under skruven.

Bild

Bild

Överblivet spackel används sedan för att så att säga gömma skruvarna.

Bild

Det blev också lämpligt att börja montera figuren.

Bild

Bild

Bild

Bild

Har också ”gömt” det lite större hålet i basen som finns under ena skon. Sen var det bara att fylla på andra sidan också för att få modellen att stå stadigt.

Bild

Nästa steg blir att måla den nya gatstenen så att den matchar resten… kommer att ta minst ett målningstillfälle till innan det är klart:

Bild

Bild

Bild

Passade också på att splatta till det lite:

Bild

Bild

Bild

Bild

Pillar också vidare med skulpteringen:

Bild

Har också börjat måla rocken:

Bild

Bild

Bild

Även ett lämpligt tillfälle att lägga till lite mer detaljer på beväpningen:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har gjort den svåraste monteringen också där västen ska på plats i rocken. Det gick över förväntan och det blev bara pyttelite som får bättringsmåla.

Bild

Och sen fick ju alltihopa testas (fast på den här bilden har jag ännu inte monterat ihop basen med benen.

Bild

Har lagt på metallfärg som ska poleras och då blev det lämpligt att helt enkelt låta rockens metall torka på plats. Kommer inte limma innan jag är någotsånär klar med rockens målning.

Bild

Bild


/Emma
Stellan
Inlägg: 5634
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Stellan »

Tycker allt ser otroligt bra ut. Fina nyanser i kläderna och härlig läderkänsla. Splattet blir perfekt!
Stellan Schroeder Englund
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Stellan skrev:Tycker allt ser otroligt bra ut. Fina nyanser i kläderna och härlig läderkänsla. Splattet blir perfekt!
Tack! Hoppas du kommer tycka det ser lika bra ut "live" :) Flyttar ju en aning närmre Stockholm imorgon så sannolikheten att den här modellen kommer på nästa års 08-Open är ju typ 99% ;)

Jag ska splatta till det lite på hans rock sen när jag handmålat klart det andra som ska fixas och hoppas det kommer se bra ut det med.

/Emma
Plasticbattle
Inlägg: 712
Blev medlem: 26 jan 2012, 16:50
Ort: Sollentuna, Stockholm

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Plasticbattle »

Its starting to look the part now Emma. Great job. Been following this for some time ... enjoying the updates.
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
EMP
Inlägg: 196
Blev medlem: 01 nov 2016, 20:09
Namn: Emma
Kontakt:

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av EMP »

Plasticbattle skrev:Its starting to look the part now Emma. Great job. Been following this for some time ... enjoying the updates.
Thank you! :D I’m really happy to hear you like how it looks and the updates. I try to document the build as well as I can and it’s fun to write about it.



Sådär! Nu är jag tillbaka med fungerande internet och allt :D

En flytt senare var det typ kaos i bygghörnan. Skrivbordet nedmonterat! Inga fina hurtsar med verktyg i! Allt packat i lådor och påsar! C4 runt hörnet!

Vad göra?

Ta det som finns till hands och fixa en ny bygghörna så klart!

Bild

Under senaste veckan har följande gjorts:

Mer metallfärg till spännen etc har fixats:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Har också roat mig med att få stil på knäna.

Bild

Bild

Bild

Bild

Fick också plocka fram spackel och fixa till lite med passformen

Bild

Sen har jag också fixat med pistolen för att få fram detaljer och pilla bort det som inte såg snyggt ut.

Bild

Det blev också läge att testa passform igen

Bild

Var inte nöjd med hur handen höll i pistolen och bestämde mig för att fixa det. Det duger ju inte att hålla helt slappt och ointresserat – då kan man tappa vapnet – och tappar man vapnet så VET varulvarna det… Och vet varulvarna att man slarvat bort sitt vapen så blir det dålig stämning…

Bild

Bild

Bild

Bild

Lite spackel senare gick det att grundmåla:

Bild

Saknades också en detalj som behövde tillverkas.

Bild

Mer målning:

Bild

Justeringar av frisyren (hade fått vinkeln på hatten en smula fel…)

Bild

Har också fixat lite till med lampan:

Bild

Bild

Har också gått mycket tid till målning av rocken:

Bild

Bild

Bild

Pågående arbete…

Bild

Bild

Sen här någonstans blev det lite avbrott i byggandet för installation av skrivbord. Ta-da! Ny bygghörna med en något mindre mängd tillfälliga lösningar…

Bild

Tidigare idag såg det ut såhär:

Bild

Bild

Och naturligtvis fortsatte byggandet

Bild

Bild

Bild

Dagens huvuduppgift var elen… Det börjar liksom bli hög tid och det kändes inte som ett alternativ att be om hjälp typ vid midnatt nästa fredag vilket vore nästa tillfälle för installation… Allt el-fixande tar jag därför ingen credit för.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Och till slut… Varde ljus!

Bild

Bild

Har därefter monterat lite mer delar:

Bild

Och pillar mer med målningen (fortfarande…)

Bild

Bild

Bild

/Emma
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Håkan F »

Sitter och myser, både åt bygget och din provisoriska byggplatsarmatur. :-)
Jan Gaude
Inlägg: 551
Blev medlem: 26 jan 2012, 12:55
Namn: Jan Gaude
Ort: Uppsala

Re: Bloodborne hunter

Inlägg av Jan Gaude »

Riktigt kul tråd att följa. Grymt fint bygge dessutom... 8-)
Skriv svar