De föregående två jag byggt har ju varit damer men den här gången blir det inga små korta tröjor som måste förlängas för att inget ska trilla ut och inte heller några bara ben inte. Nej nej, det här bygget är en pojk! Och som vi alla vet så gäller omvänd logik när det gäller manliga spelfigurer. Dvs att de kan aldrig ha på sig för mycket heltäckande rustningar!

Här är det som medföljer modellen och som även visar att det är originalet och ingen kopia.

Och här är alla delarna.

För den som är intresserad finns det färdig-bilder av modellen på tillverkarens hemsida:
http://www.cerberusproject.com/renew201 ... sMain.html
Det kommer nog bli en hel den planerande för att komma på hur jag ska borra och montera metallstav i delarna för att modellen ska stå stadigt med tanke på att han envisas med att bara ha framdelen av fötterna på marken. Min tanke är också att köra på ett något mindre rött färgtema och satsa mer på något åt det radioaktivt turkos/blå hållet med inslag av mörkblå och svart. Finns vissa planer på att testa Lifecolor färgerna till den här modellen och eftersom jag naturligtvis inte köpte några blå eller turkosa burkar färg på C4 vore tips om vilka som kan vara bra uppskattade. Det ska typ vara rejält klarblå eller klart turkost. Tona ner skrikigheten fixar jag ju genom blandandet sen

Han har ju också värdens sötaste mönsterstickade tjofräser under plåten på armarna så det måste ju naturligtvis synas på den färdiga modellen eftersom de färdigbyggda jag sett totalt lyckats få den detaljen att försvinna.
Hade inte modellen varit så svår att få tag på hade det varit frestande att bygga en andra version också... men men...
Inga löften om hur fort/långsamt det här bygget kommer att gå.
/Emma