En brittisk kärra med propeller, om än ej en Spitfire.
Ok, lådan men vacker bild.

Fullt med "godis" är det. Förutom fyra ramar med beiga delar, en ram med genomskinliga delar, lagom mycket foto-ets för mig samt dekaler och masker.

Börjar med att bygga moduler av det som skall in i "kontoret"

Sedan montera delarna efter att stolen och instrumentpanelen dekalerats. Första gången jag kört med dekaler för så små saker som instrument, samt att de var för stora, trots att jag försökte skära ned dem, men jag tog det som en bra övning, kommer förmodligen inte synas alls sedan. Foto etsen till bältena tog en hel kväll att pilla dit, glömde avhärda dem men lite värme.

Jag tycker stolen blev rätt snygg med dekalerna faktisk.
Sedan en bild på motorn som målats i tre nyanser av aluminimu/metall samt fått en enklare svart wash.

Alla jag talat med har höjt denna modell till skyarna, det återstår att se om jag stämmer in i kören. Alla delarna har en massa gjutskägg vilket ställer till problem med de som är tunna då de lätt går av (har bara hänt 7 gånger med ventilstagen till motorn...). Sedan plattade jag till paketet med instrumentpanel och bakvägg så det såg ut som på ritningen, vilket givetvis var fel, för då passar det inte i kroppen, bara att bryta isär och limma in en distans. Nu så skall jag snart slå ihop kroppshalvorna och få dit undervingen.