Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Jag fick ju ihop Avro 504 från Smer så då kör vi vidare på kvalitetsmodeller. Jag gillar speciellt att det är inga tvivel om var dekalerna ska placeras.
En perfekt modell för att kunna behålla min vision om att 1/48 flyg är inget att ha. nästan sämre detaljerat än 1/72 osv. (Escis Viggen gjorde tydligen ett stort intryck i barndomen).
Den här är väl i 1/50 så jag kan vidhålla att jag inte bygger flyg i 1/48
Senast redigerad av Björn B den 07 okt 2023, 17:08, redigerad totalt 6 gång.
Hm. Ett 1920'tasl Batplane skulle kanske vara något, En hel massa spackel kommer det gå åt till detta bygge. Undra om man kan få Tamiya som sponsor.
Formen på bakkanten är nog inte det värsta. Vingspetsen minskade med nästan 1 cm så det var lika bra att göra samma sak med den andra, men då är undervingen för lång så den fick också minskad spännvidd.
I allt slipande försvann varannan sprygel också.
Senast redigerad av Björn B den 01 aug 2017, 19:13, redigerad totalt 1 gånger.
Oooh, fast det ser förbaskat fint ut trots färre spryglar. Jag önskar att jag var lika duktig på att fila, men det kanske kommer efter lite fler byggen. Snygg reducering av spännvidden, blir det månne en "sport" edition av kärran i klarrött?
/Mats
-Blessed are those who go around in circles, for they shall be known as wheels