Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Det blev en sån här ändå. Jag var osäker då det kändes som jag nästan var klar med resinbyggsatsen men jag körde fast med taket som inte såg rätt ut och som jag inte fick till.
lite av vad jag har att jobb med.
Fler gjutstammar och dekalerna.
TWA maskinen och den mexikanska byggs rätt ur lådan medan den svenska behöver modifieras då dörren var större på den.
Till hjälp finns en instruktion och vinylmasker som hjälp för att rista in den nya dörren. Jag undrar om det här med dörren man kom på sent för märkningsinstruktionen för dekalerna visar den lilla dörren för alla maskiner. Modellen finns ju i två olika lådor. Denna och en maskin från spanska inbördeskriget. Nu tror ju inte jag att den svenska maskinen kommer bli den som byggs mes men jag undrar ändå om man inte valde fel dörr till modellen. Blir det inte så att det spanska alternativet är den populäraste? Det tråkiga är ju att det var den svenska som hamnade där nere så då måste dörren byggas om.
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 17:02, redigerad totalt 1 gånger.
Jag har börjat att modifiera dörren men kör mitt eget race och struntar i instruktionerna. Istället för att försöka få små plastbitar på plats så skar jag bort ramen mellan två fönster och la i en stor plastbit istället. Jag fyllde den inristade dörren med plastrod
Sedan gjorde jag ett felval. Jag använde vinylmasken som mall till en dörr i 0,3 mm plasticcard som jag limmade på plats. Jag tänkte ritsa in runt den och sedan slipa ner plasten så att den stack ut lite.
Det gick inte så bra. Det blev en liten punkt som inte limmet tog på så det blev ingen slät yta när jag slipade ner den. Jag fick istället slipa bort den helt och fick spackla upp sen fula ytan som blev efter den misslyckade operationen.
Senast redigerad av Björn B den 29 jun 2018, 17:04, redigerad totalt 1 gånger.