Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Har man gjort JU87 med torped och skidor så återstår bara att ta fram sågen om man bygger i 1:72. Håller helt med Björn!
Ser dock lite snärjigt ut inför 08-Open.
Tror jag har koll på hur vik och vrid gångjärnet fungerade. Antar att de 4 tapparna var för låsning av vingen. Har någon ritning eller förslag på hur det ska utformas tar jag gärna emot tips.
Tar med det som är klart iaf. Roligast blir kanske boxarten.
Vi får nog sätta upp ett extrabord på Open för alla dina Stukas. Hasse, när du har byggt alla versioner av Stukan, kommer du då gå över till att bygga "What if" i ett antal versioner?
Skulle kunna tänka mig att bygga en från varje land (alla är tyska nu) som hade Stuka. För jag har några över som jag bara köpt för boxartens skull. Italien, Ungern, Rumänien, Bulgarien, Slovakien och Kroatien. Dock saknas dekaler för Kroatiska.
Enl de böcker jag har vet man inte om den monterades/testades i Japan. Att man skickade iväg nån finns det uppgifter om.
Får börja leta efter Kroatiska dekaler.