Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Magnus, ja den blir fin i Viggen-Camo. Som svar på din fråga kan du titta på bilderna nedan.
Jag började med att tejpa själv.
Men insåg att jag inte skulle få ihop det på slutet och det var väldigt mycket jobb så jag köpte Maestros färdiga masker.
Innan jag målade skar jag loss höjdroderna. Pengen ligger där för att väga ner planet när jag skar loss dom.
Jag kapade främre landningsstället ca 2mm.
Målade dit panelerna på vingarna inte helt lätt. Svårt att maska eftersom de är så nära flygkroppen. Jag har gjort bilden ljusare därför ser färgerna på camot konstiga ut.
Dags för cockpit.
Instrumentbrädan kommer från Maestros fotoets, brandsläckaren satte jag en dekal och ett metallband på. Kartan är kopierad från en Tamiya modell.
Cockpit klar, jag la dit en hjälm också.
Maskering för Dayglow
Bottenplattan gjordes av frigolit som jag skar till.
Jag har startat en serieproduktion av Bulldoggar men den ena hinner jag nog inte göra klar till open.
Bakom planet gör jag en gräsmatta. Läste att en del modelljärnvägare använder en elektrisk grej som gör att grässtråna reser sig upp när man strösslar på gräset. Den är ganska dyr så jag byggde en själv enligt anvisning från nätet. Man tar en elektrisk flugsmälla och en tesil. Lägger vitlim där man vill göra gräs och jordar med en krokodilklämma. Trycker på knappen och lägger på gräset. Det funkar och blir en ganska stor skillnad. Och på vintern är det ändå myggfritt.
Nu är det bara några antenner och positionsljus kvar.
A) Kanonsnygg Bulldog! Verkligen fint arbete!
B) Älskar den kombinerade tesilen/myggsmällan! Extra kul att den fungerar!
C) Vilken märkning blir det på nästa Bulldog?
Tack Björn! Den har en del missar men jag är nöjd med den.
Nästa Bulldog blir nog en sån här.
Mer roliga maskiner.
Jag var på Telford i höstas där var det en kille som visade en stans för löv det finns fyra olika sorters löv. Jag köpte alla sorter.
Camouflaget brukar kallas "lövhögs Camouflage" passar bra med lite löv på plattan.
Det som är lite kul är att alla 61:or jag sett byggda har varit i Viggen-kamot, är det BARA självplågare som köpt modellen ? Som jag skrivit tidigare så är det mitt favoritkamo men lite udda ändå att ingen huggit på de "vanliga"!
Skaffade också lövstansarna från RP Toolz i Telford i höstas, väldigt trevliga prylar!