En blank Safir

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Daniel_A
Inlägg: 573
Blev medlem: 29 jan 2012, 23:38
Namn: Daniel Andersson
Ort: Linköping (nästan)

En blank Safir

Inlägg av Daniel_A »

Hej alla!

Det var ett tag sen jag delade ett bygge här på forumet men nu är det dags igen. Jag har lagt av mig lite vad gäller att fota och berätta och har dessutom velat i ett par veckor över vad jag ska bygga. Har nog öppnat och övervägt de flesta boxar i stashen. Nåväl. Att posta här sätter ju lite press och det kanske är vad som behövs.

Jag bestämde mig för att ge mig på min Tarangus-Safir som legat till sig i stashen nåt år. Orginalplanen var att göra den med etiopisk märkning, - något jag diskuterade med den gode Lars B på FVM för ett tag sedan. Det som komplicerar saken är att jag också suttit och brottats med ett dekalark för Saabs promotion-maskiner förra året och då känner jag mig sugen och lite tvungen att använda dom också.

Nu blir det den senare varianten och jag får hoppas att jag är förlåten Lars. det kanske blir en etiopisk också vad det lider. Skulle vilja göra von Rosens långflygarkärra, men det är väl en A och den konverterigen kanske är lite mastig att ge sig på.

Bild

Bild

Nu är det slutfunderat - alea iacta est!

/Daniel
Johan Elvin
Inlägg: 989
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:43
Namn: Johan Elvin
Ort: Linköping

Re: En blank Safir

Inlägg av Johan Elvin »

Heja Daniel.
Ska bli kul att se dessa dekaler användas på en modell.
It's nice to be important, but it's more important to be nice...

I vitrinet
J 26 P-51D Mustang
J 29F Tunnan
S 31 Spitfire PR Mk.XIX
J 32B Lansen
J 35J Draken
Lars Befring
Inlägg: 2326
Blev medlem: 05 feb 2012, 19:05
Namn: Lars Befring
Ort: Stockholm

Re: En blank Safir

Inlägg av Lars Befring »

klart du är förlåten!
Modellexpo 08 Open 2021 Korea, Gruppbygge Airline 72
Skriv svar