From Russia with love.

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Micke A

From Russia with love.

Inlägg av Micke A »

Sorry, jag kunde inte motstå frestelsen när jag såg vilket individnummer jag kunde få till...... ;)
Merits ryska motortorpedbåt från WW II i 1/35.

Bild

Byggd direkt ur lådan med en mycket fri tolkning av måningen, kanske Ishavet eller någon av de stora ryska floderna där jag sett bilder på den-

Bild

Varje fartyg kräver en besättning! :o De två marinmatroserna är från den ny avsomnade MIG-produktionen som jag lyckades gräva fram från Österrike tror jag? Och kaptenen är en gerillasoldat från Evolution. Alla tre passande nog till ett lite kallare klimat.

Bild

Ett torpedanfall gick tydligen till så att båten styrde rakt mot målet och därefter släpptes torpederna i bakåt och började styra framåt... Vad jag inte begriper är om inte torpedbåtens svall skapade oreda för torpeden??? ( Totalt okunnig alla flytetyg... :? )

Bild

Den främre kspskytten.

Bild

Tack för titten!

Micke A
som alltid ska ha till en figur i bygget
Ulf Lundberg

Re: From Russia with love.

Inlägg av Ulf Lundberg »

Gillar!
Uffe
Björn G

Inlägg av Björn G »

Gillar oxå! Skarpt!!! Och figurerna ser riktigt välmålade ut!
Hade gärna sett lite fler bilder - gärna med bättre ljus och utan allt bråte i bakgrunden.

Ny smak på bostongurka!?! Va'falls!
Lurifax

Inlägg av Lurifax »

Maaaaagsiskt cool!

Jag gillar allt. objektet i sig. Bygget. Målningen Figurerna. :D

Dessutom ett kreativt jobbande med figurerna. De ser verkligen ut som en torpedbåtsbesättning. Kaptenen är supertuff.
holst

CU@C4
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

Åh, den blev ju jättecool! Figurerna var riktigt bra målade också.
John Lindbom
Namn: John Lindbom

Inlägg av John Lindbom »

Hej!

Jätte häftigt bygge! Trodde att Italeri hade monopol på torpedbåtar i 1/35. Men var skjuts torpederna ut? Kan inte se några luckor för dem på de bilder som finns på nätet.

Med vänlig hälsning: John
Horrocks
Namn: Johannes Linder

Inlägg av Horrocks »

De skjuts inte, utan släpps bakom båten. Sen gäller det att snabbt svänga undan när torpeden får fart:-)

Brittiska Thornycroft byggde MTB:er enligt samma princip.
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Det där var en tuff båt! Snyggt bygge dessutom. Det ser ut som de använt vattenledningsrör som avgasrör. Får vi se den på 08 Open?

/Mikael
Micke A

Inlägg av Micke A »

Tack för alla superlativer! Ja, det var främst båtens brutalsnygga utseende jag föll för och så gillar jag udda förebilder...
Ja, Bostongurka kan man pensla.... :D Får se om den kommer ställas ut?

Micke A
Plasticbattle

Inlägg av Plasticbattle »

Not my usual area of interest, but there is something very appealing about this. Choice of figures is the big winner for me .. well painted and suits the model.. adds both interest and scale. The camo scheme and weathering are also very nice. You should definitely "ställa ut".
Frank Glackin

The problem with common sense, is that it´s not that common!

http://plastic-battle.blogspot.se/
Skriv svar