Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
nästa bygge blir från staden Pripjat utanför Tjernobyl. Hittade ett pariserhjul i skal 1/160 i fotoets. Förstås omöjligt att motså att bygga hjulet på den klassiska bilden från den övergivna staden pripjat.
Läs denna reseskildring: http://henrik.net/2011/03/17/kiev-tjern ... h-pripjat/
Pripjats övergivna nöjesfält.
Byggbordet med bilden i bakgrunden för att komma i stämning.
Pariserhjulet byggs och limmas med Cyano.
De små korgarna måste målas invändigt innan de fästs på hjulet.
Modellen är fin men den skall superdetaljeras med lite plasticard m.m.
Jonas
Senast redigerad av molgam den 12 mar 2017, 10:44, redigerad totalt 1 gånger.
Har rätt mycket inpackat i 1/160. Minitrix, Arnold mm. Hade varit drömmen med ubåtar, flygplan med mera i den skalan istället för 1/144...
Inte en aning om att de hade skala 1/150 i japan. Var det inte Tamiya som körde igång med 1/100 en gång i tiden?
Bättre allt för många obyggda och påbörjade modeller i garderoben och i lådor än en enda modell för lite...
Lite av vad som finns i vitrinet...
S 26 "6" (Airfix), J 26 "Gul H" (Hasegawa), J 26 "Vit Bertil" (Heller).
nu har det blivit lite mer byggt på mitt Pripjat diorama.
Efter att ståltrådsstommarna till träden målats med Akrylpasta "Stucco" och målats med svarta fläckar så limmar jag på detaljerat grenverk ytterst på varje gren.
På dessa grenar fäst sedan Mini NAturs foliage klippta i små bitar. Efter 2 timmars pyssel hade jag 4 björkar och en hängbjörk klara. De mindre björkarna är vanlig seafom fr NOCH målat vitt och svampade med svart.
Med träden fästade. Nu återstår vädring och grönska på marken.
Med pigment och olja på betongen, woodlands scenics ströer bl a earth blend och dark green. Pasierhjulet har fått diverse rostwasher, rinneffekter et c. Svampat rikligt med rostfärger också.
Det här är en länk jag hittade för ganska många år sedan nu där jag först förstod att det faktiskt var möjligt att besöka området runt Tjernobyl: http://www.kiddofspeed.com/. Det är gammaldags Internet men fortfarande värt ett besök trots den något yxiga navigeringen!