En hård västgöte... Special Hobby's AJ 37 (Färdig, sid 8)

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
SvenYoung
Inlägg: 2910
Blev medlem: 25 jan 2012, 21:03
Namn: Sven Young

Re: En hård västgöte (!)... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av SvenYoung »

Fantastiskt fint bygge, Björn. Målningen och vädringen är suverän.

Viggen är grymt snygg, och det är din modell också! :-)
"Svenne-Kongo"

"Det omöjliga omhändertas omgående, mirakler kan ta lite längre tid"
- svenska underhållskompaniet, Kongo
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3658
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: En hård västgöte (!)... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av magnusf »

Björn! Jag var orolig du legat av dig på modellbyggarfronten men det är väl så att en gång modellbyggare - alltid modellbyggare! Det här blev riktigt fint och jag tycker du har fångat "Viggen-looken" väldigt bra! Och ja, du behöver göra något åt de vita robotarna...

Hälsningar

Magnus
Fredrik L
Inlägg: 133
Blev medlem: 16 jan 2013, 09:50
Namn: Fredrik Lundvall
Ort: KRYLBO

Re: En hård västgöte (!)... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av Fredrik L »

Mycket snyggt! Jag tycker att du fått till finishen mycket bra!

/Fredrik
Erik Liljegren
Inlägg: 137
Blev medlem: 27 jan 2012, 13:57

Re: En hård västgöte (!)... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av Erik Liljegren »

Väldigt snygg Viggen!

Apropå det här med kritiska vithetsstudier, jag tycker inte du behöver göra något med robotarna utan kontrasten mellan robotar och flygplan ser realistisk ut. Om man betänker att robotarna sannolikt förvarades i robotlådor eller liknande innan de monterades så fanns det inte särskilt mycket vare sig tid eller tillfälle för dem att bli smutsiga innan de monterades på balkarna. Min erfarenhet av ammunition i Försvarsmakten är också att den oftast är ren, smutsig eller skadad ammunition ska rengöras eller inte användas.

Om du vill redan nu använda köperobotar så har Eduard Brassin Maverick-robotar, Rb 75.
Björn G
Inlägg: 356
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:44

Re: En hård västgöte (!)... Special Hobby's AJS 37

Inlägg av Björn G »

Färdig!!! :D

Bild

Nja, lite småpill är det kvar, men just nu får det räcka. Har beslutat mig för att införskaffa nya Rb05:or från Maestro, då dessa ser betydligt krispigare ut än mina halvsnidade Airfix. De kommer bli alldeles lagom vita! ;)

Till dess ställer jag henne på hyllan! Tack för alla kommentarer och tips under resans gång! Oerhört kul projekt, med utprovning av många för mig nya tekniker (framför allt vädringen av kamouflaget). Jag alltid velat bygga en Viggen i 1/48. Nu har jag äntligen förverkligat detta projekt!

Fler bilder (i bättre ljus) kommer när de nya robotarna är på plats. Till dess får ni nöja er med dessa.

Bild

Nästa projekt? - Något enfärgat! Definitivt något enfärgat!!! :lol:

Eller...? :shock:

Men först en rejäl whiskey. Lika brutal som Viggen! Skål för 50-årsjubilaren!
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: En hård västgöte... Special Hobby's AJ 37 (Färdig, sid 8)

Inlägg av Björn Fransson »

Härligt att se! Snyggt jobbat! Den ska du vara riktigt nöjd med!
MartinN
Inlägg: 649
Blev medlem: 14 mar 2012, 23:21
Namn: Martin Nordström
Ort: Säve

Re: En hård västgöte... Special Hobby's AJ 37 (Färdig, sid 8)

Inlägg av MartinN »

Ja, vad tänker man på? Varma sommarflygdagar på 80-talet med skrapiga och ekande speakerröster som överröstas där det taxas förbi och man känner den ännu varmare pusten av MC77-avgaser som man vet betyder att snart, snart kommer det att dras på med full EBK så att man vibrerar i hela kroppen...
Skriv svar