Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Tyckte som många andra att det kunde va kul att få ihop en VIggen lagom till 50-års dagen. Så för två veckor sen var jag förbi Rebell för att plocka upp en till modell plus lite extra godis för ett litet snabb bygge. Blev ets till utblåset och cockpit plus resin hjul, hjulhus, canarder och RAT samt FODar och lite extra dekaler. Målade allt med MR Paints 032 och 033, fenan fick bli Matra F1/Le Mans blå från Zero Paints som matcha dekalerna ganska bra.
Senast redigerad av Jon MW den 14 jul 2017, 13:09, redigerad totalt 1 gånger.
Wow! Ser väldigt bra ut. I ljuset av mina 1/72-dekaler till Viggen så hade jag önskat att vissa saker var annorlunda med mina 1/48-dekaler till Viggen. Bl.a. blev det inget vidare "drag" i dayglo-siffrorna tyckte jag. Hur har du åstadkommit det där? Färg?