Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Fick lust att bygga lite plast igen, så jag tog upp Mirages Flowerklass korvett HMS Zinnia.
I grund och botten är det en bra byggsats, men som alltid finns det en del att fixa.
Jag tunnade ut akterdäckets relingar och limmade dit stöttor av 0,3 mm PC.
Nya slingerkölar.
Urborrade luftintag.
Uppsnyggad skorsten.
Bygget kommer att pågå sporadiskt mellan andra projekt här hemma. Att sätta upp slutdatum för mig själv, genom att lova artiklar till tidningar, får det vara nog med. Det är inte bra för bygglusten. Med lite tur kanske hon blir klar till OPEN.
På återseende.
Uffe
Senast redigerad av Ulf Lundberg den 20 maj 2017, 18:36, redigerad totalt 5 gång.
Tanken är att dra på ett rejält vädrat "Western Approaches" kammo, eller vad det nu heter. Vad gäller vädring av eskortfartyg finns det inget att spara på.
Uffe
Förresten, du gillar ju italienska fartyg... Har du sett på HobbyBoss Facebook-sida att de ska släppa Zara, Gorizia och Fiume? En ny Pola är på gång också och jag antar alla blir i 1/350. Zara släpps redan i april.
Den är 18 cm lång. Ett litet fartyg i verkligheten och en liten modell.
Jo, jag har sett att de ska släppa Zara klassens kryssare. Frågan är om det är nya verktyg, eller om de skalat upp Tauros gamla byggsatser.
För min del spelar det mindre roll. Jag planerar att scratchbygga andra italienska fartyg.
Mer blekning/nedsmutsning längs vattenlinjen behövs i de ljusgrå, gröna och svarta fälten.
Hon blir inte klar till OPEN, men jag hoppas träffa er, alla mina modellbyggapolare där.
Vi ses på lördag.