Heinkel He-162 1/32 klar!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Henrik R

Heinkel He-162 1/32 klar!

Inlägg av Henrik R »

Sorry för att jag inte kikat in på sistone. Men jag skyller på arbetet :-) Jag har inte gått i dvala.

Här kommer lite bilder på mitt nuvarande bygge, en Heinkel HE-162 från Revell. Till denna modell så bakar jag med Aires detaljset "as usual".

Jag har lyckats slipa ned skrovet och håller på färdigställer Cockpiten.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Senast redigerad av Henrik R den 12 feb 2017, 21:08, redigerad totalt 1 gånger.
Stellan
Kontakt:

Re: Heinkel He-162 1/32

Inlägg av Stellan »

Ser ut som en riktigt murrig krigscockpit det där. Snyggt. Har fingrat lite på min i 48 från Tamiya...får se om du hjälper mig med inspirationen.
Stellan Schroeder Englund
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tack stellan, den är bra tajt den där baljan, det kan inte varit mycket yta kvar för piloten :-)
Här kommer några andra shots på baljan.

Bild

Bild
Henrik Bergman

Inlägg av Henrik Bergman »

Förbaskat snyggt byggt, men det måste ha krävts fruktansvärt korta ben för att flyga den, med tanke på avståndet mellan pedaler och stol :D
Det här bygget följer jag med intresse... sjuuukt snyggt.
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Inlägg av Gabriel »

Som alltid ett otroligt snyggt jobb med kontoret!
Henrik Bergman skrev:Förbaskat snyggt byggt, men det måste ha krävts fruktansvärt korta ben för att flyga den, med tanke på avståndet mellan pedaler och stol :D
Det här bygget följer jag med intresse... sjuuukt snyggt.
En av tankarna med detta flygplan var att det skulle vara lättfluget. Detta för att möjliggöra att barn ur Hitlerjugend, efter en kort period av att lära sig flyga, skulle kunna hantera dessa flygplan.

/Gabriel
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Här går det undan, Henrik!
Du borde slinka hälsa på i Berlin, så kan vi slinka in på Technisches Museum och kolla på Salamandern som står där. Man får en klump i magen när man ser den lilla kärran och vet att snabbutbildade tonåringar skulle upp och riskera livet i dem.

Uffe
Stellan
Kontakt:

Inlägg av Stellan »

Sägs ju att den var riktigt bra men att snabbutbildade ungdomar skulle flyga den effektivt kanske var i blåögdaste laget.
Stellan Schroeder Englund
Henrik Bergman

Inlägg av Henrik Bergman »

En av tankarna med detta flygplan var att det skulle vara lättfluget. Detta för att möjliggöra att barn ur Hitlerjugend, efter en kort period av att lära sig flyga, skulle kunna hantera dessa flygplan.
Det stämmer att ungdomar ur Hitlerjugend var tänkt att flyga He 162. Men även de behöver lite mer benutrymme :)
Hittade en bild som visar pedalernas placering i förhållande till stolen.
http://www.airventure.de/newspics/he162 ... ckpit5.jpg
Henrik Bergman, Vargön

_______________________________________________________________________________________________________
Det är bara en hobby...det är bara en hobby...det är b......
Henrik R

Inlägg av Henrik R »

Tjo tjo!
Tack alla!
Jo men pedalerna är inte fastmonterade än, själva rörkonstruktionen ska fästas i instrumentbrädan, då blir pedalerna på rätt ställe. Dom är bara löst placerade på bilden. :-)
Mikael dBW
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund

Inlägg av Mikael dBW »

Du imponerar, som vanligt. Det där ser banne mig ut som om det är fullskala!

/Mikael
Skriv svar