Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Lurifax »

Janne Nilsson skrev:Ytterligare ett bidrag i debatten om vad som är lämpligt och framförallt icke lämpligt att visa upp på utställningar. :P

Janne Nilsson
:lol:
Vi har ju en friskrivning på C4-Open som lyder ungefär så här:
"Tävlingsledning förbehåller sig rätten att ta bort objekt som väcker anstöt".
Mer än så tänker jag inte skriva ... det är trots allt en moderator som avbildas. :D
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av magnusf »

Alltså, jag tycker jag är rätt kul i fullskala men jag verkar vara ännu roligare i 1/35 :) !

Har ni otur så dyker den upp på en tävling nära er...

Hälsningar

Magnus
Mikael dBW
Inlägg: 200
Blev medlem: 15 feb 2012, 09:09
Namn: Mikael de Bourg Wetterlund
Ort: Stockholm

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Mikael dBW »

Supertufft, Magnus! De lär väl hamna i ditt vardagsrum som "conversation pieces".

/Mikael
Björn Fransson
Inlägg: 3579
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Björn Fransson »

Som vi har väntat på detta! Du gör dig utmärkt som figur, håller med om att du verkligen fått till posen. De stora tillverkarna lär snart höra av sig och vips, har du fått en helt ny modellkarriär! :)

Såg en sådan här manick på en fackmässa för nöjesparker häromåret (en udda typ av tillställningar som man kan hamna på i mitt jobb...), men fick aldrig chansen att prova. Men jag gissar att inom en nära framtid kommer det inte alls att vara ovanligt att få sig själv i 3D. Att måla realistiskt lär dock fortfarande kräva en hel del hantverksskicklighet.

Ser förstås fram emot slutresultatet och förutsätter att detta blir en del av ett större diorama!
Stellan
Inlägg: 5635
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Stellan »

Björn Fransson skrev:Som vi har väntat på detta! Du gör dig utmärkt som figur, håller med om att du verkligen fått till posen. De stora tillverkarna lär snart höra av sig och vips, har du fått en helt ny modellkarriär! :)

Såg en sådan här manick på en fackmässa för nöjesparker häromåret (en udda typ av tillställningar som man kan hamna på i mitt jobb...), men fick aldrig chansen att prova. Men jag gissar att inom en nära framtid kommer det inte alls att vara ovanligt att få sig själv i 3D. Att måla realistiskt lär dock fortfarande kräva en hel del hantverksskicklighet.

Ser förstås fram emot slutresultatet och förutsätter att detta blir en del av ett större diorama!
Frågan är hur länge det dröjer till dess printningen inte bara sker 3D utan även att ytskicktet läggs på med fotoliknande kvalitet.
Stellan Schroeder Englund
TuveB
Inlägg: 248
Blev medlem: 26 jan 2012, 19:29

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av TuveB »

Häftigt.
Testa MR Surfacer 500 på sprayburk.
Hobby-Importen
Inlägg: 340
Blev medlem: 20 jan 2012, 09:21
Namn: Jens Lindell

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Hobby-Importen »

Åh, jag ser bilden framför mig, 1/35, du står framför en Abrams och någon välbeväpnad elitsoldat står och gör honnör för dig!
Läge att släppa flyget för en gångs skull och kasta dig ut i pansarträsket! ;-)

Jens
Daedalus Models
Lurifax
Inlägg: 907
Blev medlem: 09 feb 2012, 20:12

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Lurifax »

Tanken slår mig som en käftsmäll!
Kan du göra flera figurer? Kan du få dem i olika skalor? Kan man få dem i olika utstyrslar? Temaklassen för C4-Open 2017 är inte klar ännu (vad jag vet) men tema "Magnus Fridsell i Modell" låter klatschigt. Jag hade ställt upp. Definitivt!
Magnus i Messerschmitt, Magnus i Merkava, Magnus på Mars, Magnus i München 19124, Magnus utanför Moskva, Magnus Marauders, Magnus vid Mantinea (slag under antiken där Magnus har klänning, sköld och spjut). Bara fantasin sätter gränser.

Jag har många "bra" förslag angående detta. Hur man ska klassindela, hur bedömningen ska ske, vilka som ska döma, vilka priser som ska delas ut. Det är ett veritabelt smörgåsbord av vansinnigheter.

Go for it Magnus! :D
holst

CU@C4
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3652
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av magnusf »

I valet och kvalet. Klänning eller Merkis, klänning eller Merkis, klänning eller Merkis... Ok, jag tar klänningen om jag får välja först!

Hälsningar Magnus
Dan Kut
Inlägg: 158
Blev medlem: 16 okt 2014, 04:28
Namn: Dan Kut
Ort: Vårby

Re: Ett narcissistiskt anfall - Magnus i modell!

Inlägg av Dan Kut »

magnusf skrev: ...
Det var faktiskt lite creepy att kolla på sig själv i miniatyr!
...
Den ÄR ju faktiskt lik! :D

\\Dan
Bygger alldeles för sakta..
Skriv svar