Bokslut 2016

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
molgam
Namn: Jonas D

Bokslut 2016

Inlägg av molgam »

Hej byggvänner,

mitt år har bestått av intensivt bygge i 3 månader. Sedan den längsta pausen jag tagit på totalt 8,5 månad. Därefter febrilt byggande i 2 veckor.
Lite blev det dock byggt.

Bild

Bild
Först ut var "Eastern Front-alizer" till min vän Peo på hans 50-års dag. M h a denna kan varje promenad med frugan förvandlas till en östfrontsupplevelse komplett med ljud och ljus. Kul bygge och uppskattat!

Bild

Bild
Därefter följde "Rule Britannia". HMS Victory för segel under intensiv eldgivning. Belysning i form av dioder som blinkar. Blev rätt coolt.
Jag tog mitt personliga rekord i att inte använda delarna från byggsatsen. Detta är Airfix gamla byggsats och jag använde exakt 2 delar till mitt bygge. De bägge skrovhalvorna, i övrigt allt scratch.

Bild
"Om du får koväntat besök" byggdes snabbt och blev rätt kul.

Bild

Bild
"After man" byggdes som demo för en kurs åt minityrsällskapet. Två tillfällen i källarn med alla damer blev det. Riktigt kul!

Bild

Bild
"Drömmen om växthus" i skala 1/87 byggde jag åt en kompis som gifte sig. De hade nyss bråkat om denna fråga vilket gjorde det hela lite kontroversiellt. Lite taskigt men han fick en fin modell..... :-)

Lång paus från dioramabyggandet......eller.....
ägnade min hobbytid desto mer åt krigsspel. Nedan några av årets spelplaner på pingisbordet.
Bild
Operation Bagration

Bild
Sword Beach

Bild
Detalj av Caen. 2 mm hus. (Skala 1/900 ca)

Bild
3e slaget om Kharkov.

Sedan tog jag mitt förnuft tillfånga och gick tillbaka till rötterna.....En Panther i ett dike!

Bild
Den hann dock inte bli färdig så bilder kommer senare....

Sammanfattningsvis ett mycket förvirrat år. Få vrak, lång paus, massa krigsspel och sedan en Panther påbörjad.

Gott nytt år på er modellbyggare!

Jonas
Senast redigerad av molgam den 04 jan 2017, 17:42, redigerad totalt 1 gånger.
Gabriel
Namn: Gabriel Pålsson
Kontakt:

Re: Bokslut 2016

Inlägg av Gabriel »

Mycket fina allihop. Din "Eastern Front-alizer" är helt otroligt cool. Men min favorit är nog ändå "När du får koväntat besök", det är en så skön idé, riktigt kul!

/Gabriel
Ulf Lundberg

Inlägg av Ulf Lundberg »

Kul grejer som vanligt. Alltid originella idéer.
Jag har också haft miniatyrsällskapet på kurs hos mig.
Som du sade, det var superkul.

Uffe
Joakim Hultman

Inlägg av Joakim Hultman »

"När du får koväntat besök...", mycket kreativ! Men Eastern Frontalizer var förbaskat svår att bedöma i övrigt-klassen på Open. ;)
magnusf
Site Admin
Namn: Magnus Fridsell

Inlägg av magnusf »

Jonas! Alltid lika kul att kolla igenom årets tokerier från dig. Jag känner mig tyvärr väldigt konventionell i jämförelse, och inte f-n fick jag något klart heller under 2016... Trodde östfrontalizern skulle vara den givna favoriten men jag avsäger mig direkt kravet på att välja - de är bra och roliga allihopa!

Edit: nä, östfrontalizern är bisarrast. Den vinner 2016!

Hälsningar

Magnus
Skriv svar