Året började med att jag blev klar med Special Hobbys AJ 37 Viggen men just denna är konverterad till en SF 37 från Martin Röd från F 13 Bråvalla. Det är en extra allt modell, så allt som fanns tillgängligt i form av extra tillbehör finns på denna.

Jag har under en längre tid jobbat med en J 33 som består av delar från Classic Airframe Vampire NF 10, Classic Airframe Venom FB 4 samt Aero Club Sea Venom som inte alls passar ihop. Projektet fick sig en metal törn när jag fick reda på att Pilot Replicas kommer att släppa en J 33, men en klok kollega sa "bygg ihop och gå vidare" och det gjorde jag och resultatet blev tillslut en J 33.

Under tiden som J 33:an åkte fram och tillbaka från dammhyllan så dök SAABs lilla runda tunna upp i form av Pilot Replicas modell av J 29F. Detta är en riktigt bra modell med väldigt bra passform och ytdetaljering. Det skulle vara väldigt trevligt om PR skulle få för sig att släppa A/B/C versionen av 29:an. Det blev en trevlig modell i samlingen. Jag använde mig av Vallejo metallfärger för första gången och det var väldigt smidigt.
Röd Ceasar från F 3 Malmslätt.

Jag satsar på fyra modeller under 2017 också

Jag önskar alla ett riktigt gott nytt år med önskningar om ett riktigt bra 2017 och jag hoppas att vi ses på IPMS Östergötlands modellbyggar helg.
Nicklas