Summering av byggåret 2016

Detta är vårt fotografiska forum där besökare kan dela bilder på deras pågående modellprojekt (pågående eller färdiga), för att kunna få feedback och konstruktiva kommentarer. För att lägga upp en bild, klicka på fliken Bilagor under inläggets testruta. Klicka på Lägg till filer för att ladda upp dina bilder, upp till tre bilder per inlägg. 800 × 600 pixlar är lagom storlek.
Nicklas Karlén
Inlägg: 882
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:00
Namn: Nicklas Karlén
Ort: Norrköping

Summering av byggåret 2016

Inlägg av Nicklas Karlén »

Byggåret 2016 har varit relativt gott. Jag hade ambitionen att bygga fyra modeller under året med det blev de vanliga tre. Jag har under året hållit mig till skala 1/48 samt svenskt flyg ( så ovanligt eller hur :lol: )

Året började med att jag blev klar med Special Hobbys AJ 37 Viggen men just denna är konverterad till en SF 37 från Martin Röd från F 13 Bråvalla. Det är en extra allt modell, så allt som fanns tillgängligt i form av extra tillbehör finns på denna.

Bild

Bild

Bild

Jag har under en längre tid jobbat med en J 33 som består av delar från Classic Airframe Vampire NF 10, Classic Airframe Venom FB 4 samt Aero Club Sea Venom som inte alls passar ihop. Projektet fick sig en metal törn när jag fick reda på att Pilot Replicas kommer att släppa en J 33, men en klok kollega sa "bygg ihop och gå vidare" och det gjorde jag och resultatet blev tillslut en J 33.


Bild

Bild

Under tiden som J 33:an åkte fram och tillbaka från dammhyllan så dök SAABs lilla runda tunna upp i form av Pilot Replicas modell av J 29F. Detta är en riktigt bra modell med väldigt bra passform och ytdetaljering. Det skulle vara väldigt trevligt om PR skulle få för sig att släppa A/B/C versionen av 29:an. Det blev en trevlig modell i samlingen. Jag använde mig av Vallejo metallfärger för första gången och det var väldigt smidigt.

Röd Ceasar från F 3 Malmslätt.

Bild

Bild

Jag satsar på fyra modeller under 2017 också :lol: så får vi se hur det går.

Jag önskar alla ett riktigt gott nytt år med önskningar om ett riktigt bra 2017 och jag hoppas att vi ses på IPMS Östergötlands modellbyggar helg.

Nicklas
Senast redigerad av Nicklas Karlén den 28 dec 2016, 09:26, redigerad totalt 3 gång.
Vid tider av oro och fara för staten, åkallar vi Gud och hyllar soldaten.

När faran är över och fyllda blir faten, då glömmer vi Gud och föraktar soldaten
AndersN

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av AndersN »

Snyggt och inspirerande som vanligt!
Henrik R
Inlägg: 2969
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:19
Ort: Rockholm

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Henrik R »

Otroligt fina byggen av svenska förebilder. Bra gjort!
Ulf Lundberg
Inlägg: 2139
Blev medlem: 25 jan 2012, 20:57

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Ulf Lundberg »

Snygg liten samling!
Uffe
Joakim Hultman
Inlägg: 1836
Blev medlem: 27 jan 2012, 10:27
Ort: Stockholm

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Joakim Hultman »

Fint!
Till nästa år ska du väl klara av att bygga fyra! ;)
Stellan
Inlägg: 5640
Blev medlem: 12 dec 2011, 21:13
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Stellan »

Om det ser ut som en J 33 oh kvackar som en J 33 så är det en J 33. Snygg och högkvalitativ samling om än i ditt tycke liten sådan. Även en obyggd modell är en modell.
Stellan Schroeder Englund
magnusf
Site Admin
Inlägg: 3679
Blev medlem: 02 apr 2012, 20:16
Namn: Magnus Fridsell

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av magnusf »

Kvalitet i stället för kvantitet? Eller bara besvärliga byggen :-) ?

37:an är helt grym och Venomen får väl klassas som en arbetsseger!

Hälsningar

Magnus
Björn Fransson
Inlägg: 3582
Blev medlem: 25 jan 2012, 22:02
Ort: Närke
Kontakt:

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Björn Fransson »

Tre underbara maskiner! Tjusig Tunna, min favoritversion av Viggen och så Venomen, värd ett nobelpris bara den.
Janne.S
Inlägg: 2418
Blev medlem: 26 jan 2012, 02:13

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Janne.S »

Läckerbitar allihopa....särskilt Sf37:an :D
Follow me on https://www.patreon.com/user?u=62899518 for earlier and better access to me and my work :D
Håkan F
Inlägg: 367
Blev medlem: 26 jan 2012, 07:47
Namn: Håkan Frid
Ort: Mjölby

Re: Summering av byggåret 2016

Inlägg av Håkan F »

Heja Nicklas!!
Skriv svar